W III kwartale 2015 r. skonsolidowane przychody Oponeo.pl wzrosły w ujęciu r/r o 29 proc. do poziomu 67,4 mln zł. Zwyżka jest efektem 32-proc. wzrostu zamówień ogółem w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku. Grupie udało się zredukować stratę z działalności operacyjnej z -2,4 mln zł do -1,6 mln zł. Strata netto zmalała z -2,3 mln zł do -2 mln zł.>> Sprawozdanie finansowe Oponeo.pl znajdziesz tutaj
Przychody z zamówień krajowych, które stanowiły 61 proc. przychodów ogółem w minionym kwartale wzrosły o 26 proc. kw/kw. Wzrost zamówień zrealizowanych w Polsce wyniósł 29 proc. Spółka podkreśla, że na polskim rynku wciąż bardzo dobrze rozwija się sprzedaż opon wraz z usługą montażu w serwisach wulkanizacyjnych. Liczba serwisów partnerskich wzrosła o 31 proc. w stosunku do stanu na koniec III kwartału 2014 roku. Na koniec września usługa dostępna była w 889 warsztatach w Polsce. Liczba zamówień zagranicznych wzrosła o 37 proc., co bezpośrednio wpłynęło na zwiększenie przychodów ze sprzedaży zagranicznej o 32 proc. kw/kw. Najwięcej zamówień zagranicznych grupa zrealizowała na rynku brytyjskim (34 proc. wszystkich zamówień zagranicznych).
– Trzeba podkreślić, że znacząco zwiększone przychody i poprawiony wynik finansowy w stosunku do ubiegłorocznego zostały osiągnięte w kwartale, który z punktu widzenia branży oponiarskiej jest okresem słabszym ze względu na brak pików sprzedażowych związanych z wymianą opon – podkreśla Michał Butkiewicz, dyrektor zarządzający Oponeo.pl.

Ilościowa struktura sprzedaży opon w Polsce i na rynkach zagranicznych w 3Q 2015 r. (Źródło: sprawozdanie finansowe)
Narastająco po trzech kwartałach tego roku przychody wzrosły o 31 proc. do 255,7 mln zł. Zysk EBIT wyniósł 3,6 mln zł wobec -0,4 mln zł straty, a zysk netto powiększył się z 36 tys. zł do 3,5 mln zł. Poprawa wyników przekłada się na notowania spółki. W tym roku akcje Oponeo.pl zyskały na wartości blisko 140 proc., wspinając się na historyczne szczyty. Niemniej w ostatnich dniach widać było kilkuprocentową przecenę.