
Oponeo wypracowało blisko 55 mln zł przychodów ze sprzedaży w styczniu
Oponeo podsumowało pierwszy miesiąc 2023 r. Według wstępnych danych, grupa odnotowała w styczniu 54,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (+0,2 proc. r/r).
– Przychody uzyskane w styczniu 2023 roku są wynikiem systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki Oponeo.pl – czytamy w komunikacie.

Przychody Oponeo.pl w ujęciu miesięcznym. Źródło: Opracowanie własne/StockWatch.pl
Zdaniem Piotra Łopaciuka, analityka BM PKO BP, bieżący rok może nie być łatwy dla spółki ze względu na wysoką inflację i słabnącą siłę nabywczą klientów.
– Oponeo może jednak oferować więcej tańszych opon azjatyckich, których ceny stały się znacznie przystępniejsze po spadku cen frachtu. Rynek opon jest tradycyjnie zmienny i zależny od warunków pogodowych. Połączenie malejących wolumenów i wciąż wysokiej inflacji powinno zapewnić stabilny poziom sprzedaży. Uwzględniając te czynniki, nie zakładamy gwałtownego odchylenia od obecnych poziomów rentowności brutto – czytamy w raporcie przygotowanym przez Piotra Łopaciuka.
Bazując na wstępnych danych, w całym 2022 r. Oponeo wypracowało 1,4 mld zł przychodów ze sprzedaży. To wynik o 12 proc. wyższy w ujęciu r/r. Najbliższy pełny raport pojawi się 5 kwietnia. Tego dnia dystrybutor opon i felg zaprezentuje raport roczny.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W poniedziałek o 14:20 za jeden walor spółki płacono 39,90 zł (+2 proc.). Obecna kapitalizacja internetowego dystrybutora opon i felg wynosi 556 mln zł.