
People Can Fly zamierza w tym roku zadebiutować na GPW
– Proces w KNF idzie zgodnie z planem. Naszą intencją jest przeprowadzenie oferty i debiut na giełdzie w tym roku. Zamierzamy sprzedać w ofercie zarówno akcje nowej emisji, jak i części istniejących akcji. Chciałbym jednak podkreślić, że wiodący akcjonariusze mają długoterminowe plany udziału w dalszym rozwoju People Can Fly. Wyniki finansowe podamy w prospekcie. Przed IPO mogę tylko powiedzieć, że rozwijamy się w tempie dwucyfrowym i jesteśmy rentowną spółką – powiedział ISBtech Wojciechowski.
– Chciałbym dokładnie opowiedzieć o naszej wizji, ale ograniczenia związane z procesem przygotowania IPO nie pozwalają ujawniać szczegółów naszej strategii. People Can Fly jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Jesteśmy wyspecjalizowanym producentem gier tzw. shooterów i na tym znamy się najlepiej. Widzimy tu nasze przewagi i naszą przyszłość oraz potencjał dalszych wzrostów, ale chcemy także poszerzać portfolio naszych gier o inne gatunki, np. gry akcji. Ponadto jesteśmy jednym z wiodących europejskich studiów tworzących gry z wykorzystaniem silnika Unreal Engine – dodał prezes.
Obecnie zespół People Can Fly to ponad 260 osób pracujących w 4 studiach produkcyjnych: w Warszawie, Nowym Jorku, Newcastle i w Rzeszowie oraz 2 start-up studiach w Montrealu i Łodzi.
– Mimo to nadal zatrudniamy, zarówno w Europie, jak i północnej Ameryce. Daje to przede wszystkim dostęp do profesjonalistów. W Polsce jest bardzo mało firm realizujących gry z segmentu AAA. W efekcie mamy tu ograniczony dostęp do doświadczonych deweloperów i szukamy talentów tam, gdzie branża gier jest najbardziej rozwinięta, czyli w USA, Kanadzie czy Wielkiej Brytanii – zaznaczył Wojciechowski.
Premiera sztandarowej gry spółki – „Outriders” jest zaplanowana na 2 lutego 2021 r.
– Jesteśmy w fazie post produkcji, a więc zaawansowanym etapie przed przekazaniem gry do wydawcy. Jest to największa produkcja w historii People Can Fly, z którą wiążemy duże nadzieje. Mocno wierzymy w sukces ‚Outriders’, którym jeszcze bardziej umocnimy naszą pozycję globalnie rozpoznawalnego dewelopera gier z segmentu AAA – podsumował prezes.
People Can Fly to jeden z czołowych polskich producentów gier. Studio zasłynęło z kultowego Painkillera i Bulletstorma. Firma została założona w 2002 roku przez Adriana Chmielarza, Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego. W kolejnych latach People Can Fly w ramach trwającego osiem lat partnerstwa z Epic Games współpracowało przy tworzeniu takich projektów tej firmy jak: Gears of War, Gears of War 2, Gears of War 3, Unreal Tournament, Spyjinx i Fortnite. Punktem zwrotnym okazał się rok 2015, gdy doszło do wykupu menedżerskiego (tzw. management buyout). Studio znów stało się niezależne i wróciło do nazwy People Can Fly.