bmbgfpht
Advertisement
PARTNER SERWISU
mhqboeou

PKP Cargo myśli o emisji obligacji pod sfinansowanie części inwestycji

Omawiane walory:

Przed PKP Cargo spore wydatki. Zakup nowych lokomotyw i czeskiego przewoźnika towarowego ma pochłonąć ponad 840 mln zł. Wydatki będę finansowane z własnych środków, ale w grę wchodzi także kredyt oraz emisja obligacji.

PKP Cargo ogłosił przetarg na zakup do 20 lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń transgranicznych. Całkowita wartość zamówienia może wynieść 400 mln zł. Pierwsze dwie z nowych maszyn mają trafić do spółki w drugiej połowie przyszłego roku, a ostatnia w marcu 2017 r. Lokomotywy poprowadzą pociągi do Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii, Węgier i Holandii.

PKP Cargo ocenia, że w przetargu wystartują też polscy producenci taboru szynowego – Pesa i Newag. Elektryczna lokomotywa wielosystemowa jest przystosowana do przejazdu pomiędzy różnymi systemami zasilania bez konieczności zatrzymania pociągu. Dotychczas PKP Cargo posiadało tylko jedną własną lokomotywę wielosystemową, a resztę użytkowało na zasadzie dzierżawy. 

Zakup nowych lokomotyw to nie jedyne wydatki spółki. PKP Cargo szykuje się też do akwizycji. Przewoźnik niedawno przypieczętował porozumienie w sprawie przejęcia Advanced World Transport. Za 103,2 mln euro, dominator polskiego rynku przewozów koleją przejmie 80 proc. udziałów drugiego co do wielkości operatora towarowego zza południowej granicy, z rąk czeskiego miliardera Zdenka Bakali i The Bakala Trust. Przejęcie AWT daje naszej spółce skokowy wzrost udziału w rynku czeskim i istotnie wzmacnia strategiczną pozycję PKP Cargo w Europie Środkowej. Rynek czeski jest kluczowy ze względu na liczne połączenia ze Śląskiem. PKP Cargo transakcję zamierza sfinansować ze środków własnych. Według stanu na koniec września jednostkowe kapitały własne przekraczają 3,43 mld zł, z czego ponad 619 mln zł stanowią zatrzymane zyski z lat ubiegłych. Poza tym emitent prowadzi także rozmowy w sprawie akwizycji części akcji Pol-Miedź Trans oraz uczestniczy w procesie zakupu Portu Gdańskiego Eksploatacja.>> Zobacz także: PKP Cargo robi dobry biznes przejmując czeską spółkę AWT

– Jesteśmy w stanie sfinansować zakup lokomotyw z własnych środków, posiadamy takie zasoby gotówkowe, natomiast w kontekście akwizycji AWT i w kontekście tego przetargu, optymalna struktura finansowania będzie dopiero dobrana. Nie mamy żadnych ograniczeń, ale będziemy się starali optymalnie dobrać strukturę finansowania i tutaj nie wykluczamy zarówno kredytu, jak i emisji obligacji. – powiedział na konferencji Wojciech Derda, członek zarządu ds. operacyjnych PKP Cargo

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2014 roku grupa wydała na inwestycje 419,1 mln zł, o 64,8 proc. więcej rok do roku. Na środki transportu przeznaczono 396,8 mln zł, z czego 300,8 mln zł trafiło na remonty posiadanego przez PKP Cargo taboru. Narastająco po pierwszych dziewięciu miesiącach ubiegłego roku przychody grupy spadły z 3,52 mld zł do niespełna 3,2 mld zł. Zysk netto wyniósł 227,4 mln zł wobec 4,8 mln zł na minusie rok wcześniej.

Na dzisiejszej sesji akcje PKP Cargo rozpoczęły niezdecydowanie. Jednak w ostatnich miesiącach ich wycena systematyczne rośnie. Począwszy od końca marca akcje zdrożały około 19 proc.

wykres_PKP_Cargo

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat