
(Fot. spółka)
– Oczywiście, że CCC będzie spółką dywidendową, a jeśli ja nie mam wynagrodzenia, to muszę z czegoś żyć. Myślę, że 2026 rok to jest realny moment, kiedy zaczniemy płacić dywidendę – powiedział prezes Dariusz Miłek podczas wideokonferencji pytany czy CCC będzie spółką dywidendową, a jeśli tak, to od kiedy.
Grupa CCC ocenia, że 20 proc. marża EBITDA i 12 mld zł przychodów w 2025 to ‚mało ambitne’ cele
Grupa CCC liczy, że marża brutto „za chwilę” przekroczy poziom 60 proc., a cel 20 proc. marży EBITDA Grupy i 12 mld zł przychodów Grupy w 2025 r. jest „mało ambitny”, poinformował prezes Dariusz Miłek. Dzięki synergiom wewnątrz grupy efektywność marki Modivo oraz całej Grupy będzie wyższa, a powierzchnia handlowa ma potencjał wzrostu do 2 200 tys. m2 do w 2030 r. z 790 tys. m2 w 2023 roku.
– Mamy w planach dalszy rozwój marek licencyjnych, które są bardzo rentownym biznesem i chcę żeby wszystkie nasze kanały były beneficjentem licencji. Chcemy przyspieszyć tempo rozwoju powierzchni handlowych do 200-260 tys. m2 rocznie, mamy już zakontraktowane 200 tys. m2 na przyszły rok i ponad 50 proc. m2 będzie dla HalfPrice. […] Jestem przekonany, że rentowność netto za chwilę będzie jeszcze wyższa, a marża brutto myślę, że za chwilę na stałe przekroczy 60 proc. Marża rośnie dzięki produkcji własnej, ale też dzięki markom licencyjnym. […] Nasz cel 20 proc. EBITDA w 2025 r. i 12 mld zł przychodów Grupy jest zbyt mało ambitny – powiedział Miłek podczas wideokonferencji.
– Np. w Modivo w przyszłości powinniśmy sprzedawać 10 proc. marek własnych, 40 proc. marek licencyjnych i 50 proc. marek partnerskich. Modivo będzie świadczyć usługi, w tym logistyczne, dla całej grupy. […] Żeby była mowa o IPO Modivo, musimy uzyskać rentowność i teraz się skupiamy na rentowności, a następne dwa kwartały muszą być potwierdzeniem naszych planów – dodał.
Zasygnalizował też zmniejszenie wydatków na reklamy z 600 mln zł do 200 mln zł.
Prezes wskazał, że w formacie HalfPrice spodziewa się marży EBITDA o kilka procent wyższej w IV kw. – może ona wynieść 35 proc. wobec 30 proc. w III kw., a finalnie szacuje HalfPrice na 50 proc. marży.
– W CCC mamy 800 sklepów i nie widzę problemów w planach zwiększania sieci o 400 sklepów i nawet się boję, że będzie więcej. Planuję też 300 sklepów HalfPrice, a mamy 130 – dodał Miłek.
Zapowiedział też rozwój nowego odzieżowego konceptu Worldbox w małych miastach, gdzie nie ma konkurencji.
– Na wszystkich licencjach, które posiadam, mamy prawa do produkcji odzieży i otwieramy format Worldbox i liczę, że ten biznes będzie miał 65 proc. finalnej marży. Jesteśmy po podpisaniu umowy franczyzowej z partnerem i zaczynamy działać. To ma być sieć sportowo-casualowa adresowana do małych miast, gdzie nie ma żadnej konkurencji – powiedział prezes.
Pytany o to, jak długo pozostanie w spółce, odpowiedział: „Mam cyrograf na 5 lat, a potem zobaczymy, ale nie jestem osobą, która chce być w drugim szeregu. Nigdzie się nie wybieram”.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).