
Plantwear zajmuje się ręczną produkcją akcesoriów lifestylowych – zegarków, okularów, etui do telefonów i biżuterii. W 2018 r. spółka sprzedała ponad 30 tysięcy produktów, a przychody ze sprzedaży przekroczyły 4,7 mln zł (Fot. Plantwear)
Jeszcze pięć lat temu twórcy Plantwear rozkręcali biznes w garażu, a dziś oferują akcje za 2,4 mln zł. Wartość całej firmy po ofercie szacowana jest na 9,5 mln zł. Plantwear zaczynał od sprzedaży okularów, ale szybko rozszerzył ofertę o zegarki, które obecnie odpowiadają za lwią część przychodów. Z czasem do oferty dołączyły etui do telefonów i biżuteria.
Obecnie spółka zatrudnia ponad 60 osób i zajmuje się projektowaniem, wykonywaniem (posiada własny zakład produkcyjny w miejscowości Biała obok Radzynia Podlaskiego) oraz sprzedażą wyrobów drewnianych – głównie w kanale e-commerce, ale posiada też dwa sklepy stacjonarne. W latach 2016-2018 Plantwear sprzedał 61,7 tys. produktów, z czego aż 30 tys. tylko w ubiegłym roku. Według danych opublikowanych przez spółkę, w 2018 r. przychody ze sprzedaży przekroczyły 4,7 mln zł, a zysk netto 510 tys. zł. Prognozy na 2019 r. to odpowiednio 6,55 mln zł i 750 tys. zł.
Zapisy na akcje Plantwear trwają do 10 maja. W puli jest 363.636 akcji po cenie 6,60 zł za sztukę. Plantwear chce pozyskać 2,4 mln zł na dalszy rozwój oferty produktowej oraz ekspansji zagranicznej. Oferta podlega przepisom ustawy o ofercie publicznej i obrocie instrumentami finansowymi dotyczącym ofert do 1 mln euro. Nad całością czuwa Dom Maklerski INC SA, właściciel CrowdConnect.pl i jednocześnie oferujący akcje w ramach prezentowanych na platformie ofert publicznych.
– Plantwear działa głównie w kanale e-commerce. Jak pokazują dane za rok 2018, sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego wygenerowała 95 proc. naszego przychodu. W sieci gromadzimy też fanów marki. Media społecznościowe są głównym kanałem kontaktu z klientami – profil na Facebooku śledzi ponad 0,5 miliona osób zainteresowanych ofertą – mówi Wiktor Pyrzyk, prezes zarządu Plantwear SA. Tym samym naturalną decyzją była dla nas współpraca z CrowdConnect.pl, pozwalająca na digitalizację procesu IPO. Cieszymy się, że potencjalni akcjonariusze mają łatwy i transparentny dostęp do informacji, wszystko znajdą online i także tą drogą mogą dokonać zapisu na naszej stronie internetowej. Bardzo nam zależało na takim ułatwieniu dla inwestorów – dodaje.
Plantwear jest pierwszą spółką, której emisja prezentowana jest na CrowdConnect.pl. Platforma ta wystartowała w lutym br. i dedykowana jest emitentom z sektora małych i średnich firm, dla których docelowym kierunkiem rozwoju jest debiut na rynku kapitałowym.
– Wszystkie spółki, które prezentujemy na CrowdConnect.pl zamierzają zadebiutować na rynku giełdowym w perspektywie najbliższych dwunastu miesięcy. Tak też jest w przypadku Plantwear. Przygotowania do tego wydarzenia spółka rozpoczęła niemal rok temu, kiedy podpisała z INC SA umowę na autoryzowane doradztwo przy wprowadzeniu na rynek NewConnect. Kolejnym istotnym krokiem była zmiana formy prawnej – od początku lutego br. Plantwear jest spółką akcyjną – wyjaśnia Sebastian Huczek, wiceprezes DM INC SA.
Plany Plantwear
Pozyskane środki mają sfinansować dalszy rozwój spółki. Część wpływów zasili kapitał obrotowy, pozwalając przede wszystkim zwiększyć zakup surowca niezbędnego do zwiększenia produkcji, także w zakresie nowych linii produktowych. Drugim celem jest ekspansja zagraniczna. Prezes Plantwear celuje w cztery największe rynki Europy: Niemcy, Francję, Włochy oraz Wielką Brytanię.
– W związku z tym niezbędne są nakłady na reklamę online, współpracę z mediami oraz influencerami, jak również udział w zagranicznych targach branżowych, którego celem będzie nawiązanie kontaktów z dystrybutorami oraz przedstawicielami handlowymi. Naszym celem jest też ulepszenie i poszerzenie istniejącej linii produktów. Chcemy tworzyć nowe modele oraz wprowadzać krótkie serie (od 100 do 1000 sztuk). Taki zabieg zgodny jest z trendami na rynku, klienci bowiem poszukują nowości i rzeczy unikatowych. Chcąc trafić do nowej grupy klientów planujemy także stworzyć kilka linii ekskluzywnych zegarków oraz nową kolekcję okularów – wyjaśnia Wiktor Pyrzyk.
Istotnym elementem strategi spółki jest uruchomiona pod koniec 2018 roku marka Plantwear Home, oferująca drewniane wyroby do wyposażenia i dekoracji wnętrz. Spółka zastrzega, że jej rozwój wymaga stworzenia biura projektowego, wykonania projektów i prototypów, przygotowania materiałów wsparcia sprzedaży oraz uruchomienia działań promocyjnych. Również na ten cel zostaną przeznaczone środki pozyskane w ramach emisji.
Jak zostać akcjonariuszem?
Wszystkie informacje o Plantwear oraz dokument ofertowy dostępne są na profilu informacyjnym crowdconnect.pl/plantwear. Z kolei na dedykowanej stronie prowadzonej przez Plantwear, także online, inwestorzy mogą złożyć zapis na akcje. Wystarczy wypełnić formularz, podając swoje podstawowe dane.
– Na etapie składania zapisu na stronie emitenta nie jest nawet konieczne posiadanie rachunku maklerskiego. W przypadku spółek takich jak Plantwear, mających dużą liczbę fanów, którzy chętnie zaangażowaliby się w rozwój firmy, stając się jej częścią, to bardzo duże ułatwienie. Istotne zwłaszcza z punktu widzenia początkujących inwestorów, którzy wcześniej nie mieli styczności z IPO, ale teraz chętnie zainwestowali by w spółkę, której działalność znają i cenią – komentuje Piotr Zygmanowski, Prokurent DM INC S.A. Warto także podkreślić, że z puntu widzenia inwestora cały proces jest bezpłatny i nie towarzyszy mu konieczność podpisywania i wymiany fizycznej dokumentacji – dodaje.
Plantwear już dziś planuje wdrożenie programu lojalnościowego dla akcjonariuszy. Każda osoba posiadająca minimum 1.000 akcji spółki otrzyma dostęp do unikalnej linii produktów. Dokładne parametry programu zostaną podane w dniu debiutu na rynku akcji NewConnect.
– Prezentując ofertę publiczną emisji na CrowdConnect.pl korzystamy z siły społeczności i skracamy dystans z inwestorami. Od samego początku zależy nam na dobrych, bliskich relacjach z nimi, takich jakie mamy z naszymi klientami. Chcielibyśmy zbudować zaangażowany i stabilny akcjonariat. Tak, aby posiadacze akcji byli aktywną częścią Plantwear i stali się częścią naszej społeczności – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear. Program lojalnościowy to wyraz długoterminowego budowania relacji, którego pierwszym krokiem są bonusy, dzięki którym inwestorzy mogą skorzystać z naszej oferty – dodaje.