
Plantwear zajmuje się ręczną produkcją akcesoriów modowych z drewna – zegarków, okularów, etui do telefonów i biżuterii. W 2018 r. spółka sprzedała ponad 30 tysięcy produktów, a przychody ze sprzedaży przekroczyły 4,7 mln zł (Fot. Plantwear)
– Dzięki zatwierdzeniu dokumentu informacyjnego weszliśmy w finalną fazę procesu przygotowania do debiutu giełdowego, którego symbolicznym początkiem było przekształcenie jednoosobowej działalności w spółkę akcyjną niemal dokładnie rok temu – skomentował prezes Wiktor Pyrzyk.
W I połowie 2019 roku spółka przeprowadziła kampanię crowdinvestingową na platformie CrowdConnect. Dodatkowo spółka w III kwartale przeprowadziła prywatną emisję akcji. Łącznie spółka pozyskała od inwestorów 2,2 mln zł, przy wycenie na poziomie 10 mln zł.
– Ostatnie miesiące były czasem intensywnej pracy, która zaowocowała dwukrotnym zwiększeniem skali prowadzonej działalności. Nie udałoby się to bez wsparcia inwestorów w kampanii crowdinvestingowej. W trzy kwartały zrealizowaliśmy niemal całą roczną prognozę przychodów oraz prawie połowę prognozy zysku netto, a trzeba pamiętać, że IV kwartał to najlepszy okres sprzedażowy w roku – dodał Pyrzyk.
Plantwear w okresie od stycznia do września 2019 roku wypracował 6,1 mln przychodów, o niemal 135 proc. więcej r/r. W tym okresie spółka wygenerowała 0,3 mln zł zysku netto (względem straty w analogicznym okresie 2018 roku).
Plantwear podaje, że jest liderem rynku lifestylowych akcesoriów drewnianych w Polsce.