– Proces rozwoju innowacji wymaga interdyscyplinarnych kompetencji, w tym łączenia wiedzy z wielu dyscyplin: inżynieryjnych, nauk społecznych czy designu. Chcemy, żeby nasz nowoczesny autobus elektryczny został sztandarowym towarem eksportowym, opartym o polską myśl inżynieryjną oraz budującym swoją przewagę rynkową poprzez design i nowe technologie – mówi Maciej Srebro, Przewodniczący Rady Nadzorczej Ursus Bus.
– Dołączenie do konsorcjum Platige Image oraz REDS stworzy nam możliwości do wygenerowania innowacji wykraczających poza sam autobus, np. w obszarze e-zdrowia, miejskiej robotyki, komunikacji społecznej czy wirtualnej rzeczywistości, a do tego potrzebne jest zaangażowanie kompetencji kreatywnych na każdym etapie prac – dodaje.
Platige Image wniesie do konsorcjum wiedzę w obszarze designu nowych produktów i usług, projektowania opowieści (storytelling), ale również wykorzystywania kompetencji kreatywnych do tworzenia koncepcji, prototypowania i rozwoju nowych przedsięwzięć biznesowych. Odpowiadać za to będzie Fish Ladder, zespół projektów specjalnych studia Platige Image, który w przeszłości realizował projekty o podobnym profilu m.in. w partnerstwie z Europejską Agencją Kosmiczną czy Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów (PIAP).
Współpraca Fish Ladder z konsorcjum „Polski E-BUS” jest elementem szerszej strategii Platige Image, która zakłada angażowanie kompetencji kreatywnych w nowych modelach współpracy (tzw. otwartych innowacji), m.in. w obszarach nauki, przemysłu i biznesu.
– W dzisiejszym świecie kompetencje kreatywne pełnią szczególną funkcję w całej gospodarce, także w przemyśle. Są nie tylko platformą do budowania tożsamości produktu, ale przede wszystkim angażowania w ten proces wiedzy i perspektyw wykraczających poza pojedyncze dyscypliny. W Fish Ladder staramy się właśnie tak działać: angażować kreatywność i design do projektów, które powstając w Polsce, mają międzynarodowe aspiracje i opowiadają o Polsce ambitnej i kreatywnej. Projekt nowej generacji elektrycznych autobusów może być tego świetnym przykładem – mówi Marcin Kobylecki, Członek Zarządu Platige Image, szef zespołu projektów specjalnych studia Fish Ladder.
Głównym celem konsorcjum jest opracowanie produktu jakim jest nowoczesny autobus elektryczny nowej generacji, który ma być konkurencyjny na rynku polskim i rynkach światowych pod kątem parametrów technicznych i ekonomicznych. Jego kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego. Inicjatywa ma zjednoczyć siły polskich firm, aby osiągnąć efekt synergii
– inwestować i rozwijać transport miejski w modelu współpracy. Istotne jest to, że konsorcjum nie zajmuje się tylko opracowaniem produktu jakim jest autobus elektryczny, ale również poszukuje najlepszych rozwiązań transportowych dla społeczeństwa. Konsorcjum chce także zwrócić uwagę na aspekty społeczno-zdrowotne elektrycznego transportu publicznego, czyli na coś na co nikt wcześniej nie zwracał uwagi.
Informacja prasowa, 27 czerwca 2017 r.