PARTNER SERWISU
awhvmadt

Play miał 166 mln zł zysku netto w IV kwartale 2019 r.

Omawiane walory:

Telekom odnotował 166,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2019 r. wobec 202,2 mln zł zysku rok wcześniej.

Play,wyniki, akcje, media

(Fot. Play/fb)

Zysk netto w IV kw. spadł o 17,7 proc. r/r, odzwierciedlając głównie wyższe koszty podatku dochodowego.

Zysk operacyjny wyniósł 314,4 mln zł wobec 337,6 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei skorygowana EBITDA wyniosła 570,5 mln zł wobec 535,4 mln zł w roku poprzednim (+6,5 proc. r/r), głównie dzięki poprawie marży na usługach o 87 mln zł.

Skonsolidowane przychody operacyjne sięgnęły 1.799,9 mln zł w IV kw. 2019 r. wobec 1.807,2 mln zł rok wcześniej, dzięki wzrostowi przychodów z użytkowania o 5,6 proc., skompensowanemu z nadwyżką przez spadek sprzedaży towarów o 13 proc.

W całym 2019 r. spółka miała 866,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 744,6 mln zł zysku rok wcześniej, co odzwierciedla głównie poprawę EBITDA, częściowo skompensowaną wyższymi kosztami amortyzacji i podatku dochodowego, przy przychodach operacyjnych w wysokości 7.040,8 mln zł w porównaniu z 6.839,1 mln zł rok wcześniej.

>> Ready for Cash – omówienie sprawozdania Play po III kw. 2019 r.

Skorygowana EBITDA za rok zakończony 31 grudnia 2019 r. wyniosła 2.436,1 mln zł, co oznacza wzrost o 12,8 proc. r/r, głównie dzięki zmniejszeniu międzynarodowych i krajowych kosztów roamingu, a także niższym kosztom pozyskania częściowo skompensowanym wyższymi kosztami utrzymania sieci, a także kosztami reklamy i promocji.

– Z wielką przyjemnością prezentujemy państwu najlepsze w historii Play wyniki, z rosnącymi o 3 proc. r/r przychodami przekraczającymi 7 mld zł. W ciągu pierwszych dwunastu miesięcy wdrażania naszej mobilno-centrycznej strategii, poczyniliśmy znaczne postępy we wszystkich naszych strategicznych filarach. Wprowadziliśmy na rynek nowe usługi i plany mobilno- centryczne, takie jak Play Now TV Box i grupę planów Homebox, które oferują bogate pakiety danych dla klientów indywidualnych, rodzinnych i biznesowych. Nasze cyfrowe podejście pozwoliło na przyspieszenie automatyzacji procesów biznesowych oraz wykorzystanie naszej regularnie aktualizowanej aplikacji samoobsługowej Play24. Wdrożenie efektywnej kosztowo sieci dało nam możliwość uaktualnienia jej do wersji 5G Ready dla prawie połowy populacji Polski – powiedział prezes Jean Marc Harion.

– Wszystkie powyższe elementy w połączeniu z naszym efektywnym kosztowo modelem operacyjnym i doskonałą strategią handlową dały podstawy do osiągnięcia lepszych niż pierwotnie zakładaliśmy wyników finansowych. 15,3 mln raportowanych klientów potwierdza również naszą wiodącą pozycję na bardzo konkurencyjnym i nasycającym się rynku telefonii komórkowej – dodał prezes.

Play ma 15,3 mln raportowanych klientów i 12,9 mln aktywnych klientów (odpowiednio +1,7 proc. i +2,2 proc. r/r). Na koniec 2019 r. udział klientów kontraktowych na poziomie 65,5 proc. (-0,2 pkt proc. r/r), przy nieznacznej poprawie wskaźnika rezygnacji r/r do 0,75 proc. Średnie ARPU wzrosło w IV kw. do poziomu 33 zł (+1,7 proc. r/r) oraz do 32,8 zł (+1,5 proc. r/r) w całym 2019 r., przy utrzymaniu udziału pakietowych kart SIM na poziomie 41 proc.

W 2019 r. gotówkowe nakłady inwestycyjne wyniosły 848 mln zł (+11,7 proc. r/r) i 214 mln zł w IV kw. (-11,5 proc. r/r) w związku z rozbudową i modernizacją sieci radiowej i szkieletowej Play, a także kapitalizacją kosztów urządzeń klienckich do mobilnego dostępu szerokopasmowego oraz Play Now TV Box.

Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (FCFE, z uwzględnieniem płatności leasingowych) w 2019 r. wyniosły 929 mln zł (+13,8 proc. r/r). Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego w IV kw. wyniosły 169 mln zł (-20,4 proc. r/r), odzwierciedlając głównie wpływ kapitału obrotowego spowodowany spadkiem zobowiązań na koniec roku.

Na koniec grudnia dług netto do skorygowanej EBITDA spadł do 2,72x, wobec 3,11x na koniec 2018 roku, dzięki solidnemu generowaniu gotówki, ciągłej spłacie pożyczki uprzywilejowanej i wzrostowi skorygowanej EBITDA, pomimo wypłaconej w II kw. dywidendy w kwocie 368 mln zł oraz nakładom pieniężnym w kwocie 330 mln zł na przejęcie Grupy 3S w III kw.

Play Communications jest właścicielem 100 proc. udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Play przejmuje UPC Polska za 7 mld zł

    P4 (PLAY), będący częścią Grupy Iliad, podpisał umowę dotyczącą nabycia 100 proc. udziałów w UPC Polska z UPC Poland Holding, będącą częścią Liberty Global plc, za kwotę 7 mld zł. Transakcja, której zamknięcie jest spodziewane w I połowie 2022 roku, podlega zgodzie regulacyjnej Komisji Europejskiej.

  • Grupa Iliad złożyła wstępną ofertę nabycia UPC Polska za 7,3 mld zł

    Grupa Iliad złożyła grupie Liberty Global wstępną, niewiążącą ofertę nabycia 100 proc. udziałów w spółce UPC Polska Sp. z o.o., wycenionej na 7,3 mld zł, podało P4.

  • Vercom rozpoczyna testy RCS z siecią PLAY

    Vercom podpisał umowę z operatorem PLAY na testy komercyjnego wykorzystania rozwiązania RCS (Rich Communication Suite). Standard RCS, nazywany następcą SMS’a lub SMS’em 2.0, rewolucjonizuje klasyczne wiadomości tekstowe, rozszerzając je o dodatkowe funkcje znane z komunikatorów internetowych. Realizacja projektu  nastąpi w drugim i trzecim kwartale, a w wypadku pozytywnych wyników, do wdrożenia RCS na komercyjną, szerszą skalę może dojść jeszcze w tym roku.

  • Iliad ogłosił squeeze-out 3,3 proc. akcji Play Communications po 39 zł za sztukę

    Iliad Purple - spółka z Grupy Iliad - ogłosił przymusowy wykup do 23 grudnia 2020 r. 8 494 848 akcji PLAY Communications, stanowiących 3,3 proc. łącznej liczby akcji i głosów spółki. Cena - taka sama, jak w wezwaniu na 100 proc. akcji PLAY - wynosi 39 zł za akcję.

  • Haitong Bank zaktualizował rekomendacje dla 9 spółek z sektora TMT

    Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Bank, w raporcie z 14 grudnia przedstawił perspektywy na 2021 rok i zaktualizował rekomendacje dla 9 spółek sektora TMT.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat