Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń-czerwiec 2018 r. wyniosły ok. 72,5 mln zł i były na podobnym poziomie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Przychody grupy ze sprzedaży internetowej w czerwcu 2018 r. wyniosły ok. 0,7 mln zł i były wyższe o około 50 proc. r/r. Narastająco, w okresie styczeń – czerwiec 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły około 3,6 mln zł i były wyższe o ok. 70 proc. niż w analogicznym okresie 2017 r.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży wyniosła ok. 68 proc. i była wyższa o ok. 7 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w czerwcu roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-czerwiec 2018 r. wyniosła ok. 62 proc. i według szacunków była wyższa o około 3 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej na koniec czerwca 2018 r. wynosiła 17.425 m2 i była większa o ok. 4 proc. niż rok wcześniej.
Zarząd Esotiq & Henderson podkreśla, że na grupę kapitałową, po wydzieleniu w lipcu 2017 r. części odzieżowej do spółki EMG SA, składają się obecnie jednostka dominująca oraz jednostki zależne Esotiq Germany GmbH i Luma sp. z o.o. Dane o skonsolidowanej sprzedaży za styczeń-czerwiec 2017 r. zostały doprowadzone do porównywalności z danymi za 2018 r. Wielkości dotyczące sprzedaży internetowej i marży brutto zostały policzone w analogiczny sposób do danych o skonsolidowanej sprzedaży, zaznaczono w informacji.
Esotiq&Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.