
Fot. Pexels
Zgodnie z umową produkcja gry zostanie wykonana w całości przez PunkPirates. Z kolei Pico Interactive będzie ponosić wszystkie koszty związane z produkcją, wprowadzeniem jej do dystrybucji oraz tłumaczeniem na język chiński. Pico Interactive będzie też odpowiedzialny za marketing i promocję gry na rynkach, na których jest aktywny.
– Zawarcie umowy jest istotnym kamieniem milowym w naszej strategii polegającej na ekspansji na rynki azjatyckie oraz przenoszenia posiadanych gier na nowe urządzenia VR. Dzięki współpracy z Pico Interactive zyskujemy ekspozycję na rynek graczy azjatyckich, głównie chińskich. Gogle Pico Neo 2 są urządzeniem samodzielnym, wygodnym w użyciu, bo nie wymagają podpięcia pod PC, ponadto samodzielne gogle stanowią około połowę obecnie sprzedawanych urządzeń VR, więc dostrzegamy tu spory potencjał monetyzacyjny – powiedział Leszek Krajewski, członek zarządu PunkPirates.
Escape Room VR: Stories to gra logiczna korzystająca z popularnej formy rozrywki, polegającej na wydostaniu się z zamkniętego pomieszczenia. Gra obecnie jest dostępna na Oculus Rift, HTC Vive oraz Windows Mixed Reality. W najbliższym czasie zostanie udostępniona również posiadaczom urządzeń Valve Index oraz Oculus Quest. Dotychczasowa sprzedaż serii gier “Escape Room VR” w lipcu b.r. przekroczyła 90 tys. sztuk.
Gra zostanie wydana w terminie do dnia 15 października 2020 roku.
Pico Interactive jest producentem samodzielnych urządzeń VR skierowanych głównie dla użytkowników na rynku azjatyckim, głównie chińskim. Samodzielne urządzenia VR w 2019 r. wg szacunków Statista stanowiły ok. 50 proc. globalnego wolumenu sprzedaży wszystkich urządzeń VR i były najpopularniejszą na świecie platformą sprzętową tego typu.
PunkPirates specjalizuje się w produkcji i wydawaniu gier Virtual Reality. Spółka ma w obecnym planie pięć tytułów, które planuje wydać do końca I kwartału 2021 r.