Najnowsze wyniki grupy R22 to kolejny dowód na to, że giełdowy sektor SaaS ma za sobą świetny rok. W 2021 r. spółka zanotowała 33-proc. wzrost przychodów do 296,6 mln zł i 26-proc. skok skorygowanej EBITDA do 77,2 mln zł. Skorygowany zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej był o 28 proc. większy niż rok wcześniej i wyniósł 28,9 mln zł. Spłka na akcję zarobiła 2,06 zł. Jak podkreślają przedstawiciele, dynamiczny wzrost wyników napędzały korzystne trendy rynkowe w zakresie cyfryzacji i automatyzacji gospodarki oraz ekspozycję na szybko rosnącą branżę e‑commerce.
– Ubiegłoroczne akwizycje oceniamy bardzo dobrze, mówimy tu o inwestycjach w spółki Push Push Go, FreshMail, a także Sellintegro i objęcie spółki Zenbox. Jeżeli chodzi o integrację, to ten proces trwa, nie ma pośpiechu, a to z uwagi na troskę o klientów, pracowników tych spółek i o to żeby to zostało zrobione porządnie – powiedział Jakub Dwernicki, prezes zarządu R22 podczas czatu inwestorskiego StockWatch.
Prezes zarządu R22 przypomniał, że grupa jest już obecna w dużej części Europy Zachodniej, z wyjątkiem Francji. Dodał, że Profitroom prężnie działa w Wielkiej Brytanii i Finlandii, ale także na rynkach hiszpańskojęzycznych, w RPA oraz pojedynczych krajach azjatyckich. Intencją spółki jest, aby w przyszłym roku co najmniej połowa przychodów pochodziła z rynków zagranicznych.
– Zamierzamy zwiększać udział przychodów z zagranicy, szczególnie w Europie Zachodniej i poza Europą. Plany akwizycyjne Vercom wspierają te nasze założenia. W 2023 r. chcemy mieć co najmniej 50 proc. przychodów z rynków zagranicznych. Widzimy poważne podstawy, że utrzymamy dotychczasowe trendy wzrostowe i dynamiki, a ponadto zdywersyfikujemy działalność na rynki globalne – powiedział Dwernicki.
Według słów wiceprezesa R22 Roberta Stasika, grupa zainwestowała łącznie ok. 80 mln zł z tytułu akwizycji w 2021 r.
– W tym roku zgodnie z deklaracjami ma nastąpić wykorzystanie w pełni środków z IPO przez Vercom i należy się spodziewać zdecydowanie wyższego poziomu wydatków. Ponadto zakładam utrzymanie capeksu z minionego roku. Czekają nas inwestycje odtworzeniowe w infrastrukturę serwerową, a w segmencie CpaaS projekty R&D – wskazał Stasik.
Wśród innych priorytetów na bieżący rok zarząd wymienił m.in. rozwój marki CyberFolks, własnych rozwiązań SaaS dla e-commerce i security. W segmencie CpaaS, za który odpowiada firma Vercom, plany obejmują dywersyfikację biznesu, dalszy wzrost liczby klientów, nowe kanały komunikacji, utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu organicznego i rentowności. W SaaS zakładana jest koncentracja na rynku e-commerce i wysoka dynamika wzrostu. Dwernicki stwierdził ponadto, że grupa zamierza skorzystać z opcji uzyskania pakietu większościowego spółki Profitroom.
– Pokładamy w tej firmie wielkie nadzieje, obecnie mamy ok. 33 proc. i konsolidujemy jej wynik jedynie na poziomie netto. Zakładamy skorzystanie z opcji na wejście na pakiet większościowy w ciągu dwóch lat. Profitroom idzie w kierunku top-3 spółek obsługujących pokoje hotelowe online. To już biznes globalny z 30 mln zł przychodów i ok. 9 mln zł EBITDA w minionym roku – wskazał prezes R22.
Zarząd podtrzymał ponadto politykę dywidendową i nie wykluczył możliwości potencjalnego upublicznienia segmentu CyberFolks.
– Podtrzymujemy naszą politykę dywidendową, która zakłada coroczny wzrost nominalny poziomu dywidendy oraz określa zakładany poziom procentowy zysku netto, który zamierzamy wypłacać – powiedział Robert Stasik, wiceprezes zarządu.
– Zakładamy, że kolejne dywidendy będą wyższe od poprzednich. Wszyscy jesteśmy po tej samej stronie. Proszę pamiętać, że my też jesteśmy akcjonariuszami spółki i nam też zależy na dywidendach – dodał Jakub Dwernicki.
R22 to dynamicznie rosnąca grupa technologiczna oferująca kompleksowe usługi wspierające firmy w obecności w Internecie, automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu i sprzedaży. Z usług Grupy korzystają zarówno małe i średnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Portfolio Grupy obejmuje przede wszystkim usługi hostingowe i sprzedaż domen, certyfikatów SSL i sklepów internetowych, usługi wielokanałowej komunikacji SMS, mobile i e-mail, marketing automation oraz usługi telekomunikacyjne.