Redan przekazał wstępne dane sprzedażowe za grudzień i cały 2012 rok. Wynika z nich, że w ostatnim miesiącu zeszłego roku wartość skonsolidowanych przychodów wyniosła 55 mln zł i był to wzrost o 20 proc. w ujęciu r/r. W tym samym okresie szacunkowa wielkość marży handlowej spadła o 3 p.p. do 44 proc. W ujęciu narastającym za 12 miesięcy 2012 r. sprzedaż osiągnęła wartość 437,1 mln zł (+15 proc.), a marża 43 proc. (-2 p.p.).
W sieci dyskontowej (Textilmarket) grudniowa sprzedaż wzrosła o 10 proc., a marża handlowa spadła o 2 p.p. do 39 proc. W podsumowaniu rocznym było to odpowiednio +14 proc. i podobna marża jak w grudniu. Sieć Textilmarket na koniec grudnia składała się z 275 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,8 tys. m2, co oznacza 10-proc. przyrost powierzchni handlowej r/r.
Lepiej wyglądał handel w segmencie modowym. Tu grudniowa sprzedaż wzrosła o 33 proc., a marża stanowiła 48 proc., choć spadła o 5 p.p. Narastająco było odpowiednio +17 proc. i 48-proc. marżą. W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec grudnia funkcjonowało 230 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 36,1 tys. m2. To oznacza wzrost powierzchni handlowej o 13 proc. r/r. Poznaliśmy też dane sprzedażowe z kanału internetowego. Sprzedaż towarów części modowej poprzez sklepy internetowe w Polsce i zagranicą w grudniu 2012 r. osiągnęła wartość 2,6 mln zł (+82 proc.), a w całym roku wyniosła 21,6 ml zł (+99 proc.).
– Inwestorzy pozytywnie odebrali informację nt. grudniowej sprzedaży, co widoczne było po wczorajszym wzroście kursu o 18,8 proc. do 1,01 zł. Jednakże wyższa sprzedaż okupiona została niższą marżą handlową, co oznacza iż spółka pozbywała się kolekcji. Najbardziej widoczne to było w segmencie modowym, gdzie sprzedaż w grudniu zwiększyła się o 33 proc. r/r, jednakże marża handlowa była o 5 p.p. niższa niż rok wcześniej. Podobna sytuacja widoczna była w segmencie dyskontowym, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 10 proc. r/r, natomiast marża spadła o 2 p.p. W całym roku powierzchnia sprzedaży wzrosła do 96,9 tys. m2 (+9,4 proc. r/r), co oznacza i rosła wolnej niż przychody (+15 proc. r/r). Ponadto spółka po raz pierwszy podała jaką sprzedaż wygenerowały sklepy internetowe w Polsce i zagranicą, które w 2012 odpowiadały za 4,9 proc. sprzedaży grupy. Rok wcześniej było to 2,8 proc. – oceniają analitycy DM Banku BPS.
>> Zobacz także analizę fundamentalną i wskaźnikową spółki. >> Wszystkie najważniejsze informacje na temat Redanu znajdziesz na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl
W ostatnim czasie o Redanie było głośno z powodu problemów płynnościowych. W połowie grudnia zasygnalizowała, że może mieć kłopoty z wykupem obligacji zapadających w styczniu. Ostatecznie odzieżowa spółka zawarła porozumienie z kredytodawcami i obligatariuszami. Redan ma czas do końca marca na przygotowanie planów, na podstawie których ma być uzgodniony harmonogram spłaty zadłużenia. Do tego wyemitowała nowe obligacje o wartości 5,74 mln zł, które zostały objęte przez obligatariuszy posiadających papiery zapadające 12 stycznia. >> O szczegółach pisaliśmy tutaj.
Po czwartkowej eksplozji, w piątek na kursie Redanu mamy korektę. Notowania tracą nawet około 7 proc. Przecena na akcjach spółki widoczna jest od kilku miesięcy, a półroczna stopa zwrotu wskazuje na ponad 50-proc. spadek kursu.