Pod koniec sierpnia akcjonariusze na walnym zgromadzeniu Selvity głosować będą nad emisją 2,2 mln nowych akcji serii H. W ramach oferty publicznej spółka chce pozyskać do 140 mln zł. Przy takich założeniach oznacza to, iż cena jednej akcji wynosić będzie ponad 63 zł.
– Zakładamy, że jeśli akcjonariusze na walnym 29 sierpnia uchwalą proponowaną emisję akcji prospekt trafi niezwłocznie do KNF, tak aby jeszcze w czwartym kwartale możliwe było przeprowadzenie oferty – powiedział Paweł Przewięźlikowski, prezes zarządu Selvita.
Jak dodaje prezes, jest już wstępne zainteresowanie inwestorów zagranicznych uczestnictwem w emisji.
Środki z emisji przeznaczone zostaną na przedstawiony w strategii na lata 2017-2021 program inwestycyjny. Spółka przewiduje w tym okresie wydatki rzędu 360 mln zł, w tym 130 mln zł zostanie sfinansowane z grantów, 6 mln zł z kredytów, 78 mln zł ze środków własnych, a 140 mln zł z emisji akcji.
Nakłady inwestycyjne zgodnie z nowa strategią przedstawiają się następująco: 260 mln zł wyniosą bezpośrednie nakłady na rozwój projektów innowacyjnych , 73 mln zł na budowę i wyposażenie Centrum Rozwoju Leków Innowacyjnych, natomiast pozostałe środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój segmentu usługowego i bioinformatycznego.
– Nasze plany są ambitne i koncentrują się przede wszystkim na inwestycjach w segment innowacyjny i rozwój segmentu usługowego z generowanych zysków. Chcemy skupić się na samodzielnym finansowaniu badań we wczesnej fazie rozwoju i komercjalizować projekty na późniejszych etapach, generując w ten sposób wyraźnie wyższą wartość dodaną, co pozwoli maksymalizować potencjał wzrostu Spółki – dodaje prezes.
Jednym z głównych celów biznesowych nowej strategii jest podpisanie umowy partneringowej na kolejną cząsteczkę z portfolio Selvity – SEL120 na warunkach kilkukrotnie lepszych niż w przypadku kontraktu na SEL24.
– Biorąc pod uwagę znacznie szerszy potencjał terapeutyczny i rynkowy SEL120 oraz fakt, że w tym przypadku planujemy przeprowadzenie transakcji po wstępnym oszacowaniu skuteczności terapeutycznej w fazie IIa badań klinicznych, oczekujemy, że warunki potencjalnej transakcji będą kilkukrotnie lepsze niż w przypadku SEL24. W międzyczasie będziemy generowali wzrost wartości spółki poprzez zawieranie mniejszych kontraktów w segmencie innowacyjnym – wyjaśnia Paweł Przewięźlikowski.
Zgodnie z nową strategią spółka zakłada sprzedaż jednego projektu rocznie w latach 2018-2020, w tym: w 2018 r. w obszarze terapii celowanych w fazie odkrycia lub przedklinicznej; w 2019 r. w obszarze metabolizmu komórek nowotworowych i immunometabolizmu w fazie przedklinicznej lub klinicznej, w 2020 r. w obszarze immunonkologii w fazie klinicznej.>> więcej szczegółów dotyczących nowej strategii znajdziesz tutaj >>>
Dodatkowym motorem rozwoju ma być także dalszy dynamiczny wzrost przychodów w segmencie usługowym i zwiększenie udziału projektów zintegrowanych w portfelu zamówień.
Backlog Selvity na ten rok, zgodnie z zapewnieniami prezesa, wynosi 92,88 mln zł według stanu na koniec lipca. W segmencie innowacyjnym backlog wynosi 36,9 mln zł wobec 18,35 mln zł przychodów w 2016. Backlog segmentu innowacyjnego zawiera tylko kontrakty podpisane, bez opcji rozszerzeń czy potencjalnych milestonów. W segmencie usługowym portfel obejmuje aktualnie 34,08 mln zł, w 2016 r. było to 32,4 mln zł, segment bioinformatycznych ma 5,23 mln zł w umowach , w porównaniu do 3,43 mln zł przychodów w 2016 r.