Alma zamknęła sklep przy skrzyżowaniu ul. Kilińskiego i al. Piłsudskiego oraz delikatesy w centrum handlowym przy ul. Matejki. W piątek oba sklepy jeszcze działały, ale większość półek świeciła pustkami. Resztki towaru obsługa sklepów pakowała do kartonów i wynosiła na zaplecze. W sumie w obu placówkach pracowało 80 osób, które jak donoszą lokalne media, do dzisiaj nie otrzymały wynagrodzeń za październik.
– Działamy tylko do piątku. To co zostało na półkach niebawem zostanie spakowane, więc dzisiejsze zamknięcie jest ostateczne. – mówi jedna z pracownic sklepu Alma w Łodzi.
W sumie od początku wakacji giełdowa sieć delikatesów skurczyła się z 49 do 14 placówek. 2 grudnia wygaśnie też program lojalnościowy Klub Konesera.

Sieć sklepów Alma. Źródło: almamarket.pl
O problemach Almy głośno zrobiło się jeszcze przed wakacjami. W sieci i mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia pustych półek lub półek z szeroko rozstawionym jednym rodzajem produktu marki własnej Food & Joy. Na początku sierpnia DM BOŚ, jedyne biuro maklerskie, które na przestrzeni ostatnich lat pokrywało analitycznie giełdową sieć delikatesów, wycofało się z wydawania rekomendacji. Miesiąc później problemy finansowe zmusiły władze Almy do złożenia wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego oraz przyspieszenia redukcji nierentownych sklepów. Pierwsza fala zwolnień objęła 1,3 tys. pracowników z 3,1 tys. osób. Wniosek o postępowanie sanacyjne nie doczekał się rozpatrzenia. W połowie października spółka złożyła wniosek o upadłość likwidacyjną oraz zapowiedziała kolejna redukcję kadr.
We wtorek w spółce odbyło się walne, podczas którego Jerzy Mazgaj, prezes i główny akcjonariusz, złożył rezygnację z kierowania spółką. Jednocześnie zadeklarował, że będzie aktywnie wspierał proces sanacji, jeśli krakowski sąd przychyli się do wniosku złożonego w połowie września. Na stanowisko prezesa powołano Rafała Dyląga.
Fatalną kondycję Alma Market potwierdziły też najnowsze wyniki finansowe. W III kwartale skonsolidowane przychody ze sprzedaży spadły r/r z 358,93 mln zł do 237,02 mln zł. Na poziomie netto spółka pogłębiła skonsolidowaną stratę netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej z 13,86 mln zł do 52,75 mln zł. Strata operacyjna wyniosła 33,16 mln zł wobec 11,33 mln zł straty rok wcześniej. Narastająco po trzech kwartałach 2016 r. spółka zanotowała 65,25 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej, przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 956 mln zł. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Almy

Puste półki w łódzkich delikatesach Alma na kilka godzin przed ostatecznym zamknięciem. (Fot. dp/stockwatch.pl)