W środę po sesji zarząd producenta gier komputerowych City Interactive, poinformował o kolejnej zmianie daty globalnej premiery swojego najważniejszego tytułu Sniper: Ghost Warrior 2. Gra ukaże się 15 stycznia 2013 roku jednocześnie w wersji na platformę PS3, Xbox360 oraz komputery PC.
Gra ma za sobą już kilka poślizgów, ale czwartkowa reakcja rynku to jednoznaczny sygnał zniecierpliwienia ze strony akcjonariuszy. Kurs w pierwszych minutach handlu na czwartkowej sesji spadał o 13 proc., za jedną akcję producenta i wydawcy gier płacono 20,70 zł. Inwestorzy czekający od prawie dwóch lat na kolejny światowy sukces, pozbywają się akcji zawiedzeni wolnym tempem produkcji i nie dotrzymywaniem terminów. Sniper 2 powoli zaczyna przypominać dobrego wojaka Szwejka: robi wokół siebie sporo zamieszania, ale nikt już nie liczy, że zmieni bieg historii. Teraz musi stosować taktykę uników, żeby nie wpaść pod naprawdę duże czołgi.
– Po kolejnej wnikliwej analizie przebiegu prac nad projektem, zarząd uznał, iż ze względu na konieczność dopracowania wersji muliplayerowej gry oraz optymalizację funkcjonalności/grywalności Sniper: Ghost Warrior 2 w wersji na konsolę PS3, niezbędne jest przedłużenie terminu realizacji projektu. Ponieważ w listopadzie i grudniu 2012 roku występuje niezwykle niekorzystne otoczenie konkurencyjne dla premiery gry (w okresie przedświątecznym planowana jest premiera wielu oczekiwanych tytułów w analogicznym gatunku), zarząd spółki za najbardziej optymalny termin ogólnoświatowej premiery gry Sniper: Ghost Warrior 2 uznał 15 stycznia 2013 roku. – czytamy w komunikacie. >> Komunikat znajdziesz tutaj.
>> W serwisie znajdziesz zawsze aktualne dane finansowe spółki. >> Zobacz aktualną analizę fundamentalną oraz wskaźniki na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl
City Interactive ma podpisaną umowę z Namco Bandai, który będzie dystrybutorem na terytorium Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii i Grecji. Tytuł będzie również dostępny w Japonii za sprawą Cyberfront Corporation. Pod koniec lutego spółka informowała o podpisaniu umów z dystrybutorami zapewniającymi dostęp do założonych kanałów sprzedaży.
>> Jeszcze w 2010 roku sytuacja była zupełnie inna. Akcje producentów gier przyniosły rekordowe stopy zwrotu akcjonariuszom spółek zaangażowanych w rynek gier wideo i wszyscy liczyli na więcej. >> Polskie gry atakują światowe rynki.