W najnowszej rekomendacji Haitong Bank podtrzymał zalecenie kupuj dla akcji CCC, choć obniżyli cenę docelową z 180,20 zł do 155,70 zł. Przycięcie wyceny miało związek z redukcją prognozowanego zysku EBITDA na 2016 i 2017 r., głównie w wyniku niekorzystnego kursu walutowego oraz ze względu na nadal dość trudne otoczenie konkurencyjne. Z drugiej strony analitycy są zdania, że ostateczny kształt podatku od sprzedaży detalicznej wydaje się być łagodniejszy niż początkowo zaprezentowany jesienią 2015 r. Haitong zakłada zryczałtowaną stawkę 1,5 proc. i kwotę wolną od podatku 200 mln zł rocznie.
Biuro nadal bardzo pozytywnie oceniają nabycie ebouwie.pl i uważają, że jego pozytywny wpływ na cały model biznesowy CCC (zaangażowanie w e-handel, efekty synergii, oferta produktowa wielu marek, logistyka, pozytywny wpływ na marże i dynamikę wyników) nadal nie znajdują odzwierciedlenia w cenie CCC. Oprócz tego zwrócono jeszcze uwagę, że mimo wysokiej bazy z ubiegłego roku, sprzedaż w styczniu 2016 r. przyniosła dwucyfrową dynamikę LfL, natomiast, jak twierdzi dyrektor finansowy spółki, marża brutto została utrzymana. Co równie ważne, 5 z ogółu 27 sklepów w Austrii i 9 z 51 sklepów w Niemczech zaczęło przynosić zysk.
>> Zobacz także: 11 spółek, które obłowią się na programie Rodzina 500+

(Fot. DP/stockwatch.pl)
Równolegle Haitong Bank podniósł zalecenie dla akcji LPP ze sprzedaj do neutralnie. Biuro tłumaczy to spadkiem kursu. Jednocześnie obniżyło własną wycenę papierów spółki z 5.823 zł do 5.050 zł. Cena docelowa akcji została obniżona ze względu na silniejszą niż oczekiwano presję na zysk brutto wywieraną przez niekorzystny kurs walutowy. W 2016 roku kurs walutowy i konkurencja powinny nadal pozostać dla LPP głównymi wyzwaniami, ale spółce powinien nieco pomóc brak znacznych zapasów na rynek rosyjski i ukraiński. LPP twierdzi także, że jakość kolekcji Wiosna-Lato oraz Jesień-Zima 2016 będzie wyraźnie lepsza, co pozostawia pewne pole dla pozytywnych niespodzianek, jeśli chodzi o dane LfL.
Analitycy Haitong Bank oczekują również, że LPP odnotuje pewną poprawę w obszarze e-handlu. Wygląda na to, że ostateczny kształt podatku od sprzedaży detalicznej będzie łagodniejszy niż początkowo oczekiwano, natomiast program 500+ może potencjalnie zwiększyć konsumpcję prywatną przynosząc zwiększenie popytu na podstawowe towary, takie jak ubrania. Haitong uważa, że w przypadku LPP ryzyka i szanse na rozwój aktualnie równoważą się.