Sunday Energy w październiku kontynuował skokowe wzrosty sprzedaży

Omawiane walory:

Dostawca rozwiązań z rynku fotowoltaiki w październiku osiągnął 1,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 0,6 i 0,5 mln zł odpowiednio we wrześniu i sierpniu 2020 roku. Celem zarządu Sunday Energy jest dalsze przyspieszenie dynamiki wzrostu dzięki planowanej do końca br. ofercie publicznej akcji, dedykowanej rozwojowi skali sprzedaży paneli i urządzeń PV oraz budowie innowacyjnych usług dla uczestników rynku fotowoltaicznego.

Sunday,Energy,PV,fotowoltaika,biznes,emisja

Zarząd Sunday Energy: prezes Michał Sochacki i wiceprezes Artur Lipiński

Sprzedaż Sunday Energy w minionym miesiącu (1,4 mln zł) stanowi 32 proc. przychodów wypracowanych od początku roku. Sunday Energy w III kwartale 2020 roku wypracował 1,7 mln zł przychodów, wobec 1,1 mln zł w II kwartale i 0,1 mln zł w okresie styczeń- marzec. Spółka oczekuje kontynuacji wzrostu skali działalności w kolejnych miesiącach/2021 roku.

– W naszej ocenie systematyczne wysokie dynamiki sprzedaży z ostatnich miesięcy wynikają z kilku czynników. Pierwszym jest atrakcyjny model partnerski, który oferujemy naszym klientom – firmom instalatorskim. Zachowują one swoją tożsamość, pracując autonomicznie pod własnym brandem. Drugi to jakość naszej oferty, zawierającej niezawodne panele i urządzenia wiodących producentów z branży OZE, jak Leapton Solar, Kehua Tech, czy DAH Solar. Sprzyjają nam także nastroje na rynku i rosnąca efektywność fotowoltaiki, która będzie odgrywać coraz wyższą rolę w bilansie energetycznym kraju  – mówi Michał Sochacki, prezes zarządu Sunday Energy.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Działalność Sunday Energy opiera się na podstawowym filarze fotowoltaicznym, bazującym na imporcie i sprzedaży paneli PV oraz innych komponentów (m.in. inwertery, pompy ciepła). Spółka rozwija także projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych (aktualnie trwają prace nad projektami farma  o mocy 10 MW, w planach projekty farm o mocy 100 MW).

W drugim rozwijanym segmencie new business celem Sunday Energy jest budowa inowacyjnych usługowych linii biznesowych, oferujących klientom wartość dodaną. Pierwszą z nich stanowią rozwiązania ukierunkowane na usprawnienie komunikacji oraz rozwój narzędzi do zarządzania ofertami i usługami w relacji między firmami instalatorskimi a klientami detalicznymi. Druga grupa usług bazuje na oferowaniu wsparcia dla instytucji finansujących rynek OZE w zakresie demontażu, testowania, serwisu, magazynowania i dalszej sprzedaży paneli i urządzeń PV.

– Koncepcja budownictwa zeroemisyjnego to nie tylko produkcja czystej energii np. poprzez panele fotowoltaiczne. Kluczowym elementem będzie jej magazynowanie i w tym kierunku chcemy także rozwijać ofertę Sunday Energy. W 2021 roku wprowadzimy do niej kolejne urządzenia firmy Kehua Tech, rywalizującej na rynku magazynowania energii z amerykańską Teslą – uzupełnia Michał Sochacki.

Sunday Energy, jesienią br. rozpoczął działania operacyjne i sprzedażowe na Węgrzech. Ekspansja spółki na rynkach zagranicznych będzie opierać się na współpracy z partnerami z rynków lokalnych, oferującymi urządzenia PV pod marką Sunday Energy. Wybór Węgier do programu pilotażowego wynika z relacji handlowych spółki oraz dynamicznego rozwoju segmentu OZE w tym kraju. Węgry zakładają do 2030 roku osiągnięcie 90-proc. poziomu neutralności klimatycznej. Węgierscy kooperanci Sunday Energy już odbierają pierwsze zapytania o produkty z asortymentu polskiej spółki.

Sunday Energy zakłada przeprowadzenie do końca 2020 roku emisji akcji na platformie Crowdconnect.pl, prowadzonej przez Dom Maklerski INC. Spółka planuje pozyskać środki do 1 mln EUR, dedykowane wzrostowi skali sprzedaży paneli i inwerterów, rozwojowi projektów farm fotowoltaicznych oraz nowych innowacyjnych linii biznesowych, takich jak zarządzanie komponentami PV na rynku wtórnym i budowa narzędzi poprawiających współpracę między instalatorami i klientami detalicznymi. W 2021 roku spółka zamierza zadebiutować na NewConnect.

Według danych Polskich Sieci Elektroenergetycznych, 1 października br. moc zainstalowana wynosiła 2,68 GW (+166,3 proc. r/r i +6,1 proc. m/m). Z kolei według Instytutu Energetyki Odnawialnej, w 2030 roku moce fotowoltaiczne w Polsce wyniosą 12,9 GW, z czego 7,5 GW może generować fotowoltaika wielkoskalowa, dotychczas dysponująca mniejszą skalą wobec inwestycji prosumenckich.

Sunday Energy jest wiodącym dostawcą rozwiązań z rynku PV i bezpośrednim, certyfikowanym przedstawicielem wiodących światowych producentów komponentów OZE.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o sundayenergy)

  • Sunday Energy pozyskał 2,5 mln zł z emisji akcji w I transzy

    Sunday Energy w ramach I transzy obejmującej do 100 tys. akcji spółki skierowanej do większych inwestorów pozyskał 2,5 mln zł. Od 10 grudnia zapisy będą przyjmowane na stronie spółki w II transzy obejmującej emisję akcji o wartości do 1,5 mln zł. Informacje o ofercie prezentowane są na platformie Crowdconnect.pl.

  • Sunday Energy rozpoczyna emisję akcji i planuje pozyskać do 4 mln zł

    4 grudnia ruszyły zapisy na akcje Sunday Energy w ramach I transzy emisji akcji skierowanej do większych inwestorów. Spółka chce pozyskać 4 mln zł na rozszerzenie oferty handlowej, ekspansję zagraniczną, budowę portfela farm fotowoltaicznych i innowacyjnych usług dla uczestników rynku fotowoltaicznego. Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji jest Dom Maklerski INC.

  • Sunday Energy chce pozyskać z emisji akcji 4 mln zł na rozwój biznesu fotowoltaicznego

    Siedlecki dostawca rozwiązań z rynku fotowoltaiki planuje debiut na NewConnect. Wcześniej w ramach kampanii crowdfundingu udziałowego chce pozyskać środki na rozwinięcie portfolio produktowego oraz realizację kilku pomysłów. W planach jest m.in. stworzenie "fotowoltaicznego ceneo" oraz zorganizowanie rynku wtórnego dla używanych instalacji PV.

  • Sunday Energy wchodzi na rynek węgierski

    Dostawca rozwiązań z rynku fotowoltaiki, rozpoczął działania operacyjne i sprzedażowe na Węgrzech. Ekspansja spółki na rynkach zagranicznych będzie opierać się na współpracy z partnerami z rynków lokalnych, oferującymi urządzenia PV pod marką Sunday Energy.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR