Sunday Energy rozpoczyna emisję akcji i planuje pozyskać do 4 mln zł
4 grudnia ruszyły zapisy na akcje Sunday Energy w ramach I transzy emisji akcji skierowanej do większych inwestorów. Spółka chce pozyskać 4 mln zł na rozszerzenie oferty handlowej, ekspansję zagraniczną, budowę portfela farm fotowoltaicznych i innowacyjnych usług dla uczestników rynku fotowoltaicznego. Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji jest Dom Maklerski INC.
– Dzisiaj zaczynamy ofertę publiczną akcji. Środki pozyskane z emisji akcji będą przeznaczone przede wszystkim na wzrost skali biznesu fotowoltaicznego, tj. sprzedaży paneli PV i inwerterów, ekspansję zagraniczną na Węgrzech, rozwój projektów farm PV oraz nowych innowacyjnych linii biznesowych. Liczymy na zaufanie i zainteresowanie naszą ofertą, której potencjalny sukces i realizacja celów emisyjnych będą owocować wzrostem pozycji rynkowej spółki i jej wartości. Atrakcyjny model biznesowy, współpraca ze światowymi producentami urządzeń – m.in. chińskim producentem DAH Solar i japońską firmą Leapton Solar, rosnący rynek wspierany wymaganiami UE i ekspozycja na sektor e-commerce to wybrane czynniki budujące potencjał komercyjny naszej spółki – mówi Michał Sochacki, prezes zarządu Sunday Energy.
Emisja obejmuje do 160 tys. akcji spółki o łącznej wartości 4 mln zł. 4 grudnia rozpoczyna się pierwsza transza dedykowana większym inwestorom. Na stronie spółki (www.emisja.sundayenergy.pl) oraz na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC, zostały opublikowane informacje dotyczące warunków zapisów na akcje dla wszystkich inwestorów. Odbędą się one w dniach 10-17 grudnia. Celem minimalnym emisji jest pozyskanie 2,5 mln zł, a maksymalnym 4 mln zł.
Sunday Energy skokowo zwiększa sprzedaż paneli i urządzeń PV. Spółka w październiku 2020 roku wypracowała 1,35 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 0,62 i 0,55 mln zł odpowiednio we wrześniu i sierpniu 2020 roku. Z kolei w całym III kwartale br. firma osiągnęła łącznie 1,69 mln zł przychodów, wobec 1,07 mln zł w II kwartale i 0,1 mln zł w okresie styczeń-marzec 2020 roku. Firma oczekuje w 2021 roku kontynuacji dotychczasowych trendów sprzedażowych.
– Generowane wzrosty przychodów to pochodna autorskiego modelu współpracy, który oferujemy naszym klientom – firmom instalatorskim. Działają one pod własnym brandem, zachowując swoją tożsamość i autonomię. Na sprzedaż wpływa także rozpiętość i jakość oferty paneli i urządzeń, pochodzących od uznanych producentów. Nie bez znaczenia są także sprzyjające warunki rynkowe, których w br. nie zaburzyła sytuacja epidemiczna. Według nas fotowoltaika dalej będzie zyskiwać na popularności, zarówno w ujęciu prosumenckim, jak i wśród podmiotów instytucjonalnych i hurtowych – wyjaśnia prezes zarządu Sunday Energy.
Spółka współpracuje z globalnymi producentami wysokiej jakości ogniw słonecznych, jak Anhui Daheng Energy Technology Co., Ltd., znany pod marką DAH Solar, a także chiński Kehua Tech czy japoński Leapton Solar.
– Kolejnym krokiem Sunday Energy na rynku kapitałowym jest debiut na NewConnect w 2021 roku. Odczytujemy go jako naturalny i kolejny etap rozwoju, który pozwoli nam zwiększyć wiarygodność i rozpoznawalność spółki, jak też stworzy możliwości wyceny rynkowej obecnej wartości i przyszłości Sunday Energy – wskazuje Michał Sochacki.
– W najbliższych miesiącach chcemy skupić się na dalszej budowie skali biznesu i realizacji celów emisyjnych, przede wszystkim obejmujących core biznes tj. sprzedaż paneli i urządzeń PV, jak też nowe innowacyjne obszary – dodaje.
Sunday Energy jest wiodącym dostawcą rozwiązań z rynku PV i bezpośrednim, certyfikowanym przedstawicielem wiodących światowych producentów komponentów OZE.