Ten Square Games miał ponad 76 mln zł zysku netto w 2019 r.

Omawiane walory:

Ten Square Games odnotował 76,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2019 r. wobec 36,47 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Ten,Square,Games,akcje,ipbox,podatek

Maciej Popowicz, prezes zarządu (po lewej), Magdalena Jurewicz, dyrektor finansowy (w środku) i Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games (po prawej). Fot. spółka.

Zysk operacyjny Ten Square Games wyniósł 84,58 mln zł wobec 44,31 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA za rok 2019 osiągnęła poziom blisko 86 mln zł (w 2018 45 mln zł, +90 proc. r/r).

– Zakończyliśmy prace związane z wdrażaniem stosowania ulgi IP BOX, dzięki czemu efektywna stawka podatkowa za 2019 rok wyniosła poniżej 10 proc. zamiast standardowych 19 proc. – oznacza to skokowy wzrost zysku netto i bardzo duży zastrzyk gotówki dla spółki – powiedziała członek zarządu ds. finansowych Magdalena Jurewicz, cytowana w komunikacie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 241,13 mln zł w 2019 r. wobec 115,26 mln zł rok wcześniej.

– Przychody „Fishing Clash” cały czas się zwiększają i przekraczają obecnie poziom 28 mln zł miesięcznie. Gra jest stale rozwijana i dodajemy do niej nowe elementy, zarówno zwiększające możliwości zabawy dla graczy, jak i poprawiające monetyzację – powiedział prezes Maciej Popowicz.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Dodał, że w IV kw. 2019 r.spółka uruchomiła w fazie soft launch na Androidzie trzy nowe gry – dwie gry kobiece: „Flip This House” i „SoliTales” oraz nową grę myśliwską – „Hunting Clash”, bazującą na doświadczeniach outdoorowo-symulacyjnych i związanych z mechaniką gry „Fishing Clash”.

– Obecnie wprowadzamy poprawki, ulepszenia i nowe elementy. Decyzje o hard launch będą zależeć od osiąganych KPI – jeśli będą satysfakcjonujące, to gry w swoim czasie zadebiutują na całym świecie. Na tym etapie jednak nie chciałbym podawać dokładniejszych terminów. Z kolei mająca w zeszłym roku soft launch gra golfowa została po pierwszych testach skierowana z powrotem do fazy produkcyjnej – zdecydowaliśmy, że warto dalej w nią inwestować, potrzeba jednak całkowitej przebudowy mechaniki i oprawy graficznej – zaznaczył Popowicz.

Prezes zapowiedział także, że w najbliższych kwartałach wpływ na wyniki będzie miał przede wszystkim dalszy rozwój „Fishing Clash”.

– Cały czas mamy pomysły jak tę grę uatrakcyjniać i rozwijać poprzez zoptymalizowane live-opsy, czy też poszerzanie funkcjonalności. Bardzo dużo uwagi poświęcamy też nowym tytułom w fazie soft launch – raczej nie w najbliższym czasie, ale docelowo mogą one całkowicie zmienić obraz spółki i jej wyników – powiedział Popowicz.

Na koniec 2019 roku grupa posiadała ponad 75 mln zł środków pieniężnych, co daje jej bardzo duży komfort w dalszym rozwoju działalności i reagowaniu na potencjalne okazje biznesowe na dynamicznym rynku F2P.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 73,8 mln zł wobec 37,02 mln zł zysku rok wcześniej.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT TSGAMES, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR