edftnepk
Advertisement
PARTNER SERWISU
axpyffsw

Ten Square Games planuje nowe funkcje w Fishing Clash i Hunting Clash, zmniejsza rekrutację

Omawiane walory:
Ten Square Games liczy na "przywrócenie do wzrostów" w tym roku swoich kluczowych tytułów "Fishing Clash" i "Hunting Clash", dlatego pracuje nad nowymi funkcjami dla tych gier. Jednocześnie spółka przygląda się swojej bazie kosztowej i podjęła decyzję o znacznym spowolnieniu programu rekrutacji, poinformował prezes Maciej Zużałek.
gaming,gamedev,gry,mobile,apple,zmiany

(Fot. Pexels)

– Jeśli spojrzymy na nasze podstawowe silniki – ‚Fishing Clash’ i ‚Hunting Clash’ – wyniki są poniżej naszych oczekiwań, mimo że tak naprawdę ‚Hunting Clash’ miał najlepszy kwartał w historii. Oba produkty mają przygotowane mapy drogowe, pracujemy nad nowymi funkcjami i staramy się przywrócić im wzrost w 2022 roku – powiedział Zużałek podczas wideokonferencji.

W I kw. 2022 r. płatności wyniosły 142,6 mln zł i były o 15 proc. niższe kw/kw oraz o 16 proc. niższe r/r. Jak wyjaśniała spółka w raporcie za I kw. głównym powodem spadku jest spadek płatności w grze „Fishing Clash” (- 21 proc. kw/kw i -27 proc. r/r). Gra „Hunting Clash” w tym samym czasie odnotowała wzrost płatności o 6 proc. kw/kw i o 20 proc. r/r.

– Kolejnym obszarem inwestycji w przyszłości jest tworzenie nowych tytułów. Mamy cztery tytuły, które chcemy wprowadzić na rynek w 2022 roku. Wszystkie one są obecnie rozwijane, aby dostarczyć je graczom w ciągu najbliższych kilku miesięcy, a zwłaszcza w 2022 roku – zapowiedział CEO.

Plan zakłada w tym roku premiery soft launch kolejno: „Football Elite” (w fazie testów), „Undead Clash” (wczesna faza testów; planowany soft launch w IV kw. 2022), „Fishing Master” (zaawansowana faza produkcyjna; planowany soft launch w IV kw. 2022/ I kw. 2023). Soft launch gry „Wings of Heroes już miał miejsce.

Zużałek poinformował też, że spółka „przygląda się” swojej bazie kosztowej, analizuje działalność i reaguje na to, co dzieje się na rynku.

– Podjęliśmy decyzję o znacznym spowolnieniu programu rekrutacji, uważnie przyglądając się głównym inicjatywom w firmie, starając się nie stracić najlepszych możliwości, jakie naszym zdaniem mamy w obecnej sytuacji – wskazał CEO.

– W obecnej sytuacji nie będziemy budować zespołu do 600 osób, dokonaliśmy przeglądu obszarów, wiemy, gdzie jeszcze musimy inwestować, w które części działalności. Na razie ten plan jest wstrzymany – poinformował także Zużałek.

W I kw. 2022 r. grupa poniosła wydatki na marketing w wysokości 29,8 mln zł i były one o 6,7 mln zł wyższe niż w poprzednim kwartale oraz o 10,4 mln zł niższe niż w I kw. 2021.

– Ten kwartał to drugi z kolei okres, kiedy wydatki marketingowe nie przekraczają 30 mln zł, podczas gdy ostatnich sześć kwartałów (od momentu rozpoczęcia pandemii COVID-19) to średnio wydatki rzędu ok. 44 mln zł. W dłuższej perspektywie spadek nakładów jest związany z domniemanym końcem pandemii i zamknięciem się okna na pozyskanie ruchu na bardzo korzystnych warunkach – czytamy w raporcie kwartalnym.

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Ten Square Games zwiększa zysk netto do 47,4 mln zł w I połowie 2025 roku

    Ten Square Games poprawiło wynik netto r/r, mimo spadku przychodów i niższych płatności w grach. Spółka wskazuje na efekty dyscypliny kosztowej i korzystne księgowania.

  • Ten Square Games udostępnił swoją trzecią grę łowiecką ‚Trophy Hunter’

    Ten Square Games (TSG) udostępnił na największych światowych rynkach grę "Trophy Hunter", opartą na modelu free-to-play z mikropłatnościami i reklamami typu rewarded video. Strategia rozwoju zakłada stopniowe rozbudowywanie tytułu w kolejnych okresach, czemu towarzyszyć będzie weryfikacja możliwości skalowania gry na rynku światowym.

  • Analiza Ten Square Games: Czy spółka odzyska zaufanie inwestorów?

    Po trudnym 2024 roku Ten Square Games stara się odbudować swoją pozycję i poprawić efektywność kluczowych produktów. Wyniki finansowe za I kwartał 2025 r. pokazują istotne zmiany – nie tylko w strategii pozyskiwania graczy, ale też w podejściu do kosztów, rozwoju nowych tytułów i komunikacji z rynkiem.

  • Ten Square Games miało 27,5 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    Ten Square Games odnotowało 27,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 17,94 mln zł zysku rok wcześniej.

  • 4 ciekawe roszady na majowej liście top picks DM BOŚ

    W majowym raporcie analitycy DM BOŚ wprowadzili kilka zmian w gronie top picks. Kluczową nowością jest pojawienie się PKO BP na liście długich pozycji. Z zestawienia ulubionych spółek wypadły natomiast walory Santandera, Unimotu i CCC. Zmianie uległa także lista krótkich pozycji.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat