
(Fot. Pexels)
– Jeśli spojrzymy na nasze podstawowe silniki – ‚Fishing Clash’ i ‚Hunting Clash’ – wyniki są poniżej naszych oczekiwań, mimo że tak naprawdę ‚Hunting Clash’ miał najlepszy kwartał w historii. Oba produkty mają przygotowane mapy drogowe, pracujemy nad nowymi funkcjami i staramy się przywrócić im wzrost w 2022 roku – powiedział Zużałek podczas wideokonferencji.
W I kw. 2022 r. płatności wyniosły 142,6 mln zł i były o 15 proc. niższe kw/kw oraz o 16 proc. niższe r/r. Jak wyjaśniała spółka w raporcie za I kw. głównym powodem spadku jest spadek płatności w grze „Fishing Clash” (- 21 proc. kw/kw i -27 proc. r/r). Gra „Hunting Clash” w tym samym czasie odnotowała wzrost płatności o 6 proc. kw/kw i o 20 proc. r/r.
– Kolejnym obszarem inwestycji w przyszłości jest tworzenie nowych tytułów. Mamy cztery tytuły, które chcemy wprowadzić na rynek w 2022 roku. Wszystkie one są obecnie rozwijane, aby dostarczyć je graczom w ciągu najbliższych kilku miesięcy, a zwłaszcza w 2022 roku – zapowiedział CEO.
Plan zakłada w tym roku premiery soft launch kolejno: „Football Elite” (w fazie testów), „Undead Clash” (wczesna faza testów; planowany soft launch w IV kw. 2022), „Fishing Master” (zaawansowana faza produkcyjna; planowany soft launch w IV kw. 2022/ I kw. 2023). Soft launch gry „Wings of Heroes już miał miejsce.
Zużałek poinformował też, że spółka „przygląda się” swojej bazie kosztowej, analizuje działalność i reaguje na to, co dzieje się na rynku.
– Podjęliśmy decyzję o znacznym spowolnieniu programu rekrutacji, uważnie przyglądając się głównym inicjatywom w firmie, starając się nie stracić najlepszych możliwości, jakie naszym zdaniem mamy w obecnej sytuacji – wskazał CEO.
– W obecnej sytuacji nie będziemy budować zespołu do 600 osób, dokonaliśmy przeglądu obszarów, wiemy, gdzie jeszcze musimy inwestować, w które części działalności. Na razie ten plan jest wstrzymany – poinformował także Zużałek.
W I kw. 2022 r. grupa poniosła wydatki na marketing w wysokości 29,8 mln zł i były one o 6,7 mln zł wyższe niż w poprzednim kwartale oraz o 10,4 mln zł niższe niż w I kw. 2021.
– Ten kwartał to drugi z kolei okres, kiedy wydatki marketingowe nie przekraczają 30 mln zł, podczas gdy ostatnich sześć kwartałów (od momentu rozpoczęcia pandemii COVID-19) to średnio wydatki rzędu ok. 44 mln zł. W dłuższej perspektywie spadek nakładów jest związany z domniemanym końcem pandemii i zamknięciem się okna na pozyskanie ruchu na bardzo korzystnych warunkach – czytamy w raporcie kwartalnym.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.