
BM mBanku w inauguracyjnej rekomendacji zaleciło kupno akcji Ten Square Games
Inauguracyjny raport BM mBanku powstał 23 kwietnia, czyli w momencie, gdy na rynku za jedną akcję Ten Square Games płacono ok. 380 zł. Zakładany przez Piotra Bogusza potencjał wzrostowy wynosił 21,6 proc. Ale sytuacja na kursie akcji Ten Square Games jest dynamiczna. W niecały tydzień notowania wrocławskiej spółki urosły o ponad 13 proc. do 431 zł. W efekcie prognozowany w rekomendacji potencjał wzrostowy skurczył się do niewiele ponad 7 proc.
– Ten Square Games udowodniło, że odpowiednie zarządzanie produktem pozwala na osiąganie ponadprzeciętnych wyników. W efekcie nakładów marketingowych, ciągłej akwizycji graczy oraz konsekwentnie prowadzonych usprawnień w grze Fishing Clash, jej sprzedaż wzrosła z 3,8 mln zł w 2017 roku do 206 mln zł w 2019 roku. Generowane środki pieniężne pozwalają TEN na dalsze inwestycje w marketing produkcji oraz na rozbudowę zespołu o specjalistów z branży – uważa Piotr Bogusz, analityk BM mBanku.
Jak zaznacza analityk, Fishing Clash (premiera w 2017 roku) to tytuł w relatywnie wczesnym stadium rozwoju potencjału komercyjnego w porównaniu z innymi tytułami z segmentu. Zdaniem Bogusza, gra ma coraz lepszy model monetyzacji, a spółka mocno inwestuje w marketing i ekspansję geograficzną, co pozwoli na dalsze skalowanie przychodów projektu. Obecnie Ten Square Games posiada 3 gry w fazie soft-launch, które według prognoz biura powinny wejść w fazę hard-lauch w 3Q’20. Jak zaznacza analityk BM mBanku, potencjalny sukces komercyjny którejś z produkcji będzie stanowił przesłankę do podniesienia prognoz.
– Oprócz inwestycji w Fishing Clash, spółka obecnie testuje trzy gry: Hunting Clash (segment evergreen; zakładana sprzedaż około 3x rezultaty Wild Hunt w analogicznym okresie), Solitales i Flip This House (obie gry przeznaczone dla kobiet; zakładana sprzedaż na poziomie Wild Hunt). Biorąc pod uwagę zdolność TEN do inwestycji w marketing, widzimy potencjał komercyjny w kolejnych produkcjach – czytamy w raporcie.
Ten Square Games ma za sobą udany I kwartał br. Zaraportowane dane sprzedażowe na poziomie 95 mln zł oznaczają wzrost o ponad 100 proc. r/r.
– Światowy kryzys wywołany przez COVID-19 nie powinien zagrozić naszym prognozom dla spółki, a może wręcz okazać się wsparciem dla generowanej sprzedaży (pozostanie dużej liczby użytkowników w domach). Ten Square Games konsekwentnie poprawia wyniki osiągając wzrost EBITDA r/r na poziomie +2,9x/90%/72% odpowiednio w latach 2018/19/20P. Wskaźnik CFO/EBITDA wyniósł średnio 79 proc. w latach 2016-19, a niskie zapotrzebowanie na nakłady inwestycyjne sprawiają, że spółka generuje wysoki FCFF – uważa analityk BM mBanku.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.
Rekomendacja dla Ten Square Games powstała 23 kwietnia 2020 r. Autorem rekomendacji jest Piotr Bogusz, analityk DM mBanku. Raport ze skrótem rekomendacji jest do pobrania TUTAJ