
(Fot. spółka)
W II kwartale roku finansowego 2024/2025 (lipiec – wrzesień 2024) wartość otrzymanych płatności wyniosła 22,84 mln USD, co oznacza wzrost o odpowiednio 14,9 proc. w skali roku i 1 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.
– Rozpoczęte pod koniec 2023 roku kalendarzowego działania optymalizujące strukturę cenową oferty i wykorzystania produktu LiveChat przez klientów, przełożyły się m.in. na poprawę churn przychodowego (net MRR churn), wzrost ARPU, przy równoczesnym podwyższeniu wskaźnika odejść klientów (customer churn). Działania optymalizacyjne będą kontynuowane w kolejnych kwartałach, lecz ich zakładany wpływ na wskaźniki operacyjne będzie mniejszy – czytamy w komunikacie.
– Na koniec września 2024 r. ARPL (średni miesięczny przychód przypadający na jedną licencję – tożsamy z wcześniej używanym terminem ARPU) produktu LiveChat wyniosło 173,9 USD wobec 170,7 USD na koniec czerwca 2024 roku i 156,7 USD przed rokiem. ARPL produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 148,1 USD wobec 146,2 USD na koniec czerwca 2024 r. i 126,6 USD przed rokiem. ARPL produktu HelpDesk wyniosło odpowiednio 191,1 USD wobec 172 USD na koniec czerwca 2024 r. i 137,7 USD przed rokiem – czytamy również.
Na koniec II kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36 435. Na koniec września liczba klientów ChatBot wyniosła 2 962, a liczba klientów HelpDesk na koniec okresu wyniosła 1 224.
Przychody wynikające z projektu komercjalizacji Platformy Text (API as a Service), rozpoczętego w poprzednim kwartale, wzrosły o 16 proc. do 59 tys. USD.
Text (dawniej LiveChat Software) jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.