fpjlhsfn
Advertisement
PARTNER SERWISU
wvuoycke

United Label: Emisja akcji to pierwszy krok w kierunku NewConnect

Omawiane walory:

Tomasz Litwiniuk, prezes zarządu United Label rozmawia z redakcją Stockwatch.pl o kampanii crowdinvestingowej na platformie CrowdConnect.pl, planach wydawniczych i przygotowaniach debiutu na NewConnect.

Tomasz,Litwiniuk,prezes,United,Label,wywiad

Tomasz Litwiniuk, prezes zarządu United Label

StockWatch.pl: United Label to całkiem nowy gracz na rynku. W tym roku do sprzedaży mają trafić pierwsze gry, a wraz z nimi mają pojawić się pierwsze przychody. Przy jakich projektach (jak dużych) spółka wystąpi w tym i w przyszłym roku w roli wydawcy?

Tomasz Litwiniuk: Pierwsza produkcja spod szyldu United Label – gra Röki, to narracyjna produkcja przygodowa inspirowana skandynawskim folklorem. Premiera tego tytułu już 23 lipca. W kolejnych miesiącach, w czwartym kwartale tego roku, planujemy premierę drugiej gry – Eldest Souls, dwuwymiarowej gry akcji z grafiką w stylu pixel art. Pozostałe dwie produkcje: Horae oraz Tails of Iron powinny zostać wydane planowo na przełomie 2020/2021 i w 2021 r.

Według dostępnych danych United Label wydało już blisko 2,9 mln zł na produkcję gier, a dokładniej tyle wypłaciło twórcom w formie zaliczek. Skąd pochodziły te środki?

United Label otrzymało pod koniec 2018 r. pożyczkę od CI Games w celu finansowania prowadzonych obecnie działań operacyjnych w spółce. Otrzymane środki zostały zaangażowane w produkcję oraz marketing gier naszego wydawnictwa. Spłata pożyczki będzie następować sukcesywnie i częściowo będzie rozliczana ze sprzedaży obecnie produkowanych tytułów. Okres spłaty zależy od poziomu sprzedaży gier United Label.

Obecnie jedynym akcjonariuszem United Label jest giełdowy CI Games. Jak wyglądają relacje i współpraca między spółkami?

Prowadzimy ścisłą współprace z CI Games. Wykorzystujemy doświadczenie, kompetencje, know-how zespołu CI Games, co zapewnia nam przewagę rynkową oraz elastyczny model działalności oparty na niskich kosztach stałych. Korzystamy z wiedzy i wsparcia w zakresie m.in. wsparcia w produkcji gier, marketingu, sprzedaży, testów. Dzięki temu znacznie ograniczamy koszty bieżącej działalności operacyjnej.

Dodatkowo, dzięki bliskiej współpracy możemy istotnie skrócić proces wydawniczy oraz korzystać ze zbudowanych już relacji z najważniejszymi platformami sprzedaży (Valve, Sony, Microsoft, Nintendo, Apple, Google).

Z dostępnych informacji wiadomo, że proces doboru gier koordynowany jest przez dwuosobowy zespół. Kim są te osoby i jakie mają doświadczenie?

W United Label rzeczywiście pracują dwie osoby, ale to jest właśnie plus i kluczowa przewaga naszego modelu działalności, który zapewnia nam wysoką efektywność i niski poziom kosztów stałych. Aktywnie korzystamy z obecności w Grupie CI Games, doświadczenia produkcyjnego oraz sprzedażowego zarówno na etapie selekcji projektów, nadzoru produkcji, testowania, promocji i sprzedaży.

Jak wygląda ocena potencjału projektu? Jakimi kryteriami kieruje się United Label?

Jako globalna platforma wydawnicza jest to naturalne, że w naszych wyborach kierujemy się tym, które gry mają odpowiednio wysoki potencjał na osiągnięcie sukcesu komercyjnego i jednocześnie reprezentują wysoką jakość produkcji. Każdy potencjalny projekt przechodzi kilkuetapowy proces weryfikacyjny. W wyniku szczegółowej analizy, wybieramy na shortlistę gry, które reprezentują wysoką jakość, mają ciekawą fabułę oraz nietuzinkową warstwę graficzną, potwierdzającą unikalność danej produkcji. Jest to dla nas najważniejszy etap. Szczególną uwagę przykładamy do gier fabularnych oraz tych o rozbudowanej narracji.

W kolejnym etapie procesu weryfikacyjnego, staramy się oszacować możliwe scenariusze sprzedaży gry. Przeprowadzamy audyt studia deweloperskiego oraz wnikliwie analizujemy ryzyka związane z każdym z projektów. Dopiero po przejściu pozytywnej weryfikacji, podpisujemy ze studiem umowę licencyjną na wydanie gry.

W przypadku wątpliwości, weryfikujemy potencjał tytułu korzystając z usług niezależnych profesjonalistów, specjalizujących się w ocenie gier indie.

Polygon Treehouse, Fallen Flag Studio i Odd Bug Studio to zespoły zlokalizowane w Wielkiej Brytanii, a Lunaris Iris – we Francji. A co z polskimi twórcami? Czy z krajowego podwórka nie zgłosił się ani jeden zespół z ciekawym projektem?

Rozmawialiśmy również z zespołami z Polski, jesteśmy otwarci na współpracę z krajowymi producentami gier. Natomiast patrzymy na portfolio bardzo globalnie i żaden kraj nie jest dla nas priorytetem.

Wszystkie cztery zespoły mają bardzo krótką historię – powstały 2-3 lata temu. Można o nich powiedzieć, że to młoda krew. W większości pracują nad pierwszymi własnymi grami. Skąd przekonanie, że na ich grach będzie można zarobić?

Wszystkie 4 tytuły były przez nas wnikliwie analizowane. Każdy z nich posiada charakterystyczną oprawę graficzną i wciągającą narrację. Odwiedziliśmy i poznaliśmy studia oraz kluczowe osoby zaangażowane w projekty. W rozmowach brali udział eksperci CI Games oraz również zewnętrzni konsultanci. Dwie gry, które mają swoją stronę na Steam mają ponad 55 tys. wishlist każda, co w obiektywny sposób pokazuje duże zainteresowanie tymi tytułami.

Jak wygląda podział kosztów produkcji i zysków z poszczególnych gier?

United Label działa w efektywnościowym modelu współpracy z deweloperami gier, co w skrócie oznacza, że tantiemy dla twórców są płacone od zysku netto projektu, czyli od przychodów pomniejszonych o koszty produkcji, dystrybucji, marketingu, testów, lokalizacji oraz pomniejszych kosztów takich jak ratingi wiekowe. Z każdym deweloperem, z którym podpisywaliśmy umowę, jest to określony procent od zysku netto na projekcie. Jego wysokość jest zmienna w zależności od poziomu zaangażowania finansowego United Label w koszty produkcji gry, zaawansowania i skali projektu, ryzyka i innych. W każdej z czterech produkcji z naszego portfolio wydawniczego United Label posiada istotny udział w zysku netto ze sprzedaży.

Przejdźmy do emisji akcji. W puli jest 275 tys. nowych walorów po cenie 16 zł za sztukę. W ramach I transzy udało się pozyskać 3 mln zł, co oznacza, że emisja dojdzie do skutku. Jakie było zainteresowanie i odbiór ze strony dużych inwestorów. Czy w akcjonariacie ujawnią się instytucje?

I transza spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów, czego dowodem jest zamknięcie zapisów już drugiego dnia emisji. Oczywiście naszym celem jest zebranie 4,4 mln zł, jednak wynik I transzy cieszy i jest dobrym prognostykiem. Wśród nowych inwestorów jest również prezes CI Games Marek Tymiński, fundusz oraz inwestor zagraniczny.

Dziś ruszają zapisy na akcje w ramach II transzy, tzw. detalicznej, skierowanej do inwestorów indywidualnych. Do objęcia są walory warte 1,4 mln zł. Do kiedy można składać zapisy i jakie są warunki udziału w ofercie?

Zapisy oraz wpłaty na akcje będą przyjmowane od godziny 10:00 do czasu zebrania docelowej kwoty emisji, jednak nie dłużej niż do 10 lipca. I transza emisji akcji spotkała się z dużym zainteresowaniem, zapisy na akcje spółki zakończyły się już drugiego dnia emisji. W transzy prezentowanej na CrowdConnect.pl jednorazowy zapis na akcje spółki może wynieść od 2,5 tys. zł do maksymalnie 25 tys. zł.

Wartość całej oferty to 4,4 mln zł. Na co United Label chce wykorzystać te środki?

Środki pozyskane w wyniku emisji akcji pozwolą nam na przeskalowanie biznesu poprzez rozbudowę naszego portfolio o kolejne tytuły. 35 proc. środków z emisji akcji zostanie wykorzystane na dokończenie obecnie komunikowanych gier, a 65 proc. przeznaczone będzie na pozyskanie nowych tytułów gier.

Porozmawiajmy chwilę o planach. Obecnie United Label ma w swoim portfolio 4 szykowane tytuły. Jak liczba projektów będzie wyglądać w kolejnych latach?

W obranej przez nas strategii rozwoju spółki na najbliższe lata skupiamy się na wydawaniu silnych, wysokojakościowych produkcji z segmentu gier indie. Zamierzamy rocznie wydawać od 1 do 4 gier. Chcemy systematycznie rozbudowywać portfolio tytułów, cały czas podchodząc selektywnie do wybierania projektów i wybierając te z realną szansą na sukces.

Z iloma zespołami obecnie trwają rozmowy w kwestii współpracy i wydania gry?

Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy przeanalizowaliśmy ponad 200 tytułów, z których wybraliśmy 4. Kilka kolejnych jest na etapie oceny i negocjacji. Nie śpieszymy się z decyzją o inwestycji w projekt. Bardzo ważne dla nas jest zrozumienie zakresu współpracy z nami przez dewelopera. Angażujemy się nie tylko w część wydawniczą, ale także w proces produkcyjny, korzystając z doświadczeń ekspertów CI Games. To duża wartość dodana dla developerów gier indie. Studia, z którymi podpisaliśmy umowy, zdecydowały się na rozpoczęcie współpracy z nami, w dużym stopniu ze względu na dostęp do kompetencji produkcyjno-publishingowych, kulturę organizacyjną i naszą strategię budowania portfolio.

United Label sygnalizowało też plan wejścia na NewConnect. Kiedy ruszą przygotowania do procesu upublicznienia i kiedy możemy spodziewać się debiutu na małej giełdzie?

Trwająca emisja akcji jest pierwszym krokiem w tym kierunku. Zaraz po niej będziemy przygotowywać niezbędną dokumentację. Chcielibyśmy zadebiutować na NewConnect na przełomie III/IV kwartału.

Czy w przyszłości United Label chce mieć własne studio deweloperskie czy skupi się tylko na publishingu?

Nasz model biznesowy polega na współpracy z zewnętrznymi, utalentowanymi zespołami deweloperskimi. Na dzień dzisiejszy nie mamy planów tworzenia własnego studia, chcemy koncentrować się na wydawnictwie.

Dziękuję za rozmowę.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Do 14 lipca trwa wezwanie na akcje United Label

    CI Games, właściciel 78,5 proc. udziałów w United Label, wzywa do sprzedaży wszystkich pozostałych akcji platformy wydawniczej, znanej z gier Tails of Iron, czy Röki. Celem transakcji jest osiągnięcie przez CI Games 100 proc. akcji United Label i wycofanie jej z obrotu giełdowego. Zapisy trwają do 14 lipca.

  • CI Games ogłosił wezwanie na United Label

    CI Games - właściciel 78,43 proc. akcji w United Label - ogłosił wezwanie do zapisywania się na sprzedaż 275 tys. akcji spółki, stanowiących 21,57 proc. kapitału, po cenie 18,02 zł za akcję, podał podmiot pośredniczący Trigon Dom Maklerski. Akcji United Label podrożały we wtorek o ponad 12 proc.

  • Kurs akcji United Label wystrzelił po wynikach za III kwartał

    Notowany na NewConnect wydawca gier typu Indie zanotował w trzecim kwartale 2021 roku 5,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,8 mln zł zysku netto. Za ponad 43 proc. całościowych przychodów ze sprzedaży odpowiada Tails of Iron – najnowszy tytuł z portfolio wydawniczego spółki, wydany 17 września. W omawianym okresie miały miejsce dwie premiery. Kurs akcji spółki wystrzelił w środę rano o blisko 17 proc.

  • United Label: Przychody z gry Tails of Iron przekroczyły 2 mln zł

    Notowana na NewConnect spółka zależna CI Games – United Label – uzyskała ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży gry Tails of Iron, w ciągu 10 dni od premiery tytułu. Projekt zadebiutował 17 września na platformach PC, Nintendo Switch, Xbox oraz PlayStation. Wskazana kwota uwzględnia prowizje dla platform dystrybucyjnych.

  • United Label z ponad 1 mln zł przychodów po 10 dniach sprzedaży Eldest Souls

    United Label 29 lipca wydał drugą pozycję ze swojego portfolio wydawniczego – Eldest Souls. Gra z gatunku RPG bossrush w dniu premiery ukazała się jednocześnie na wszystkich najważniejszych platformach. Według wstępnych szacunków w pierwszych 10 dniach od premiery sprzedaż gry wyniosła przeszło 32 tys. sprzedanych egzemplarzy, co przełożyło się na blisko 1,1 mln zł przychodu ze sprzedaży United Label, po wcześniejszym potrąceniu marży detalistów oraz prowizji ze strony CI Games.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat