Dobre wyniki osiągane przez Vistulę przełożyły się na wysoką rekomendację. Analitycy Millennium DM zalecili kupno akcji modowej spółki i wyznaczyli cenę docelową na 3,63 zł. Raport wydano przy kursie 2,85 zł.
Biuro zwraca uwagę, że Vistula systematycznie poprawia wyniki operacyjne od połowy 2014 r. Wcześniej grupa koncentrowała się na rozwiązywaniu problemów z długiem oraz optymalizacją sieci m.in. przez zamykanie słabszych placówek.
– Widać, że okres restrukturyzacji się kończy i spółka wchodzi w fazę wzrostu. W tym roku Vistula ma zwiększyć sieć o 1500 mkw. netto (5,8 proc. r/r), najszybciej od czasu kryzysu w 2009 r., a w przyszłym przyrost ma wynieść około 7,5 proc. Po udanej restrukturyzacji Vistula jest naszym zdaniem atrakcyjną ekspozycją na czas wzrostu optymizmu konsumentów oraz bogacenia się społeczeństwa w kolejnych latach. – ocenia Millennium DM.
Grupa przyspiesza rozwój sieci. W tym roku sieć części odzieżowej ma wzrosnąć o 1.000 mkw., a jubilerskiej o 500 mkw. Główny przyrost zaplanowano na IV kwartał. Spodziewana dynamika sieci byłby dwa razy wyższy, ale zamknięcia w całej grupie wyniosą około 1.500 mkw. Wzrost powierzchni w kolejnym roku ma być szybszy gównie w segmencie jubilerskim (10-12 proc.).>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Vistuli
Biuro zwraca też uwagę, że spółka zaczyna rozważać zastąpienie planowanego pozyskania kapitału z IPO W.Kruk finansowaniem dłużnym, na co pozwolą wysokie tegoroczne zyski.
– Sprzedaż na 1 m2 w grupie powinna wzrosnąć w tym roku o około 10 proc. (w I półroczu było to 12,7 proc.) dzięki szerszemu asortymentowi i rosnącemu optymizmowi konsumentów. Silna poprawa wyników sprzedażowych zachęca do dalszej ekspansji. Wprawdzie w segmencie odzieżowym będąc liderem rynkowym, wzrost spółki jest ograniczony, to w części jubilerskiej (lider Apart jest 2,5-3 razy większy, a rynek rozdrobniony) istnieje jeszcze duży potencjał. – dodają analitycy biura.
Broker prognozuje, że w III kwartale dzięki wzrostowi przychodów o około 14,7 proc., EBITDA powinna wzrosnąć o 29,2 proc. r/r do 8,4 mln zł, a zysk netto do 2,8 mln zł z 0,1 mln zł rok wcześniej. Na cały 2015 rok analitycy prognozują 57,3 mln zł zysku EBITDA i 28,3 mln zł zysku netto wobec celów wyznaczonych przez zarząd w programie motywacyjnym na poziomie odpowiednio 51 mln zł i 24 mln zł. Na kolejny rok prognoza biura to 63 mln zł i 34,5 mln zł. W 2014 roku grupa wykazała 48,1 mln zł zysku EBITDA i 20,3 mln zł czystego zysku.
Warto dodać, że Vistula była jedną z niewielu spółek modowych chwalonych za wyniki sprzedażowe uzyskane we wrześniu. Vistula popisała się w tym okresie blisko 24-proc. wzrostem przychodów w ujęciu r/r. To podgoniło sprzedaż w ujęciu narastającym po dziewięciu miesiącach do 18 proc. W segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler) dynamika za ubiegły miesiąc to 33,4 proc. Natomiast segment jubilerski (marka W.Kruk) zanotował 21-proc. zwyżkę.
>> Zobacz także: Prognozy na IV kwartał dla sześciu gorących spółek modowych
Dziś akcje Vistuli kontynuują wspinaczkę na nowe szczyty nie widziane od 2010 r. W tym roku notowania spółki zyskały 67 proc., a w skali ostatnich 3 lat ponad 250 proc.