W trakcie piątkowej sesji Vistula podała, że przychody grupy za luty wzrosły w ujęciu r/r o 15,7 proc. do 39,1 mln zł. W tym okresie przychody ze sprzedaży detalicznej w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler) zwiększyły się o 18,7 proc. do 18,8 mln zł. Segment jubilerski (marka W.Kruk) dołożył 18 mln zł, co zaowocowało wzrostem o 15,8 proc. Narastająco po dwóch pierwszych miesiącach 2015 r. dynamika całej grupy wyniosła 14,8 proc., co dało 79,5 mln zł przychodów. W detalu segment odzieżowy wzrósł o 17,8 proc. do 42,4 mln zł, a jubilerski o 21,5 proc. do 32,5 mln zł.
– Dwucyfrowe dynamiki to dobry wynik, choć wzrosty są nieco gorsze od Bytomia. Niemniej Vistula stara się poprawiać efektywność. – wskazuje Marcin Stebakow, szef działu analiz DM BPS.

W lutym Robert Lewandowski został ambasadorem reklamowym odzieży Vistula Group (Fot. mat. prasowe)
Vistula jeszcze nie podawała pełnych wyników za 2015 r. – publikację zaplanowano 21 marca. Analitycy DM BPS prognozują, że w IV kwartale ubiegłego roku przychody wzrosły o 21,1 proc. do 157 mln zł, EBIT o 8,2 proc. do 21,5 mln zł, a zysk netto o prawie 30 proc. do 18,3 mln zł. Biuro spodziewa się wyższych dynamik w całym 2015 r. Przychody miałyby wzrosnąć o 15,5 proc. i przebić poziom 0,5 mld zł. Dla zysku netto założono 55-proc. zwyżkę do 31,5 mln zł. Również na 2016 r. analitycy prognozują poprawę wyników – zysk netto do 40,8 mln zł. Pozytywnie miałby oddziaływać dalszy wzrost efektywności sprzedaży oraz kontrola kosztów funkcjonowania, co przy zmniejszeniu zobowiązań finansowych i stonowanemu rozwojowi powierzchni powinno przełożyć się na poprawę rentowności.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Vistuli
Dziś akcje Vistuli zyskują momentami o blisko 3 proc., a obroty przekraczają 2,5 mln zł. Niemniej od listopada widać około 15-proc. cofnięcie na kursie. W skali ostatniego rok notowania zyskały 23 proc.