PARTNER SERWISU
ezxclmba

Vivid Games: Naszym celem jest skalowanie Real Boxing 2 do poziomu 1 mln USD przychodu miesięcznie

Omawiane walory:
Gościem czwartkowego webinaru inwestorskiego w StockWatch był Piotr Gamracy, członek zarządu Vivid Games. Tematem spotkania były wyniki spółki za pierwsze półrocze, bieżące projekty oraz plany studia na kolejne kwartały.

Vivid Games jest świeżo po publikacji wyników za I półrocze 2022 r. W minionym okresie bydgoskie studio zanotowało pokaźny wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk na poziomie netto, co na tle poprzednich lat jest pewnym sukcesem. W I półroczu skonsolidowane przychody ze sprzedaży urosły r/r o 74 proc. do 17,69 mln zł. Na poziomie netto spółka miała 71 tys. zł jednostkowego zysku netto wobec 1,76 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 0,26 mln zł wobec 1,49 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA podskoczył z 1,56 mln zł do 2,19 mln zł.

– Z wyników jesteśmy zadowoleni. Mamy długoterminowy plan na to, co chcemy osiągnąć. Mamy też z tyłu głowy – i o tym trzeba pamiętać – że sytuacja geopolityczna i makroekonomiczna nie jest najlepsza w tej chwili i my to widzimy na przykładzie wyników publikowanych przez cały rynek mobilny. Na przestrzeni pierwszych ośmiu miesięcy br. wydatki graczy skurczyły się r/r o 16 proc., natomiast liczba pobrań gier wzrosła. Widzimy więc, że zachowania graczy – szczególnie tych wydających pieniądze – zmieniają się, są sygnały o recesji – powiedział podczas webinaru w StockWatch.pl Piotr Gamracy, członek zarządu Vivid Games.

Motorem napędowym wyników były niezmiennie marki Real Boxing, które odpowiadały za 71 proc. wszystkich przychodów. Do końca sierpnia 2022 gry obie części bokserskiej rozgrywki pobrano łącznie ponad 113 mln razy. Na drugim miejscu znalazła się gra Eroblast, która odpowiadała za 16 proc. obrotów.

Piotr Gamracy przypomniał, że strategia studia na lata 2020-2025 pozostaje bez zmian i opera się na trzech filarach, czyli rozwoju obecnego portfolio gier, tworzenia nowej gry własnej i wydawnictwa kolejnych tytułów.

– Jeżeli chodzi o rozwój obecnego portfolio gier to tutaj oczywiście skupiamy się na dwóch tytułach: Real Boxing 2 i Eroblast. (…) Jeżeli chodzi o Real Boxing 2, to naszym celem jest skalowanie do poziomu 1 mln USD przychodu miesięcznie. Wierzymy, że ten cel uda nam się osiągnąć w roku 2023. W pierwszym półroczu 2022 roku Real Boxing 2 rósł miesiąc do miesiąca, notując tygodniowe przychody na poziomie 140-150 tys. dolarów. To był dobry okres dla gry, udało nam się zapewnić dużą widoczność na platformach sprzedażowych Google czy Apple, poprzez częste featuringi i zdobycie tytułu „game of the day” – członek zarządu Vivid Games.

Jak zaznaczył Gamracy, poprawa monetyzacji RB2 to efekt wdrożenie nowego sklepu w grze oraz uruchomienia partnerstwa m.in. z Anzu, które umożliwia monetyzowanie gry poprzez wyświetlanie reklam na modelach 3D.

– W kolejnych okresach planujemy dalsze działania liveops, nastawione na monetyzację oraz inwestycje w przetestowane i skalibrowane kanały pozyskiwania użytkowników. Rozważamy też wejście z Real Boxing 2 na kolejne platformy – powiedział przedstawiciel Vivid Games.

Podczas spotkania pojawił się także temat obligacji, które spółka spłaca w ramach układu z wierzycielami. Jak zaznaczył Gamracy, na ten Vivid spłacił 8 z 12 rat i nie wyklucza, że przedterminowo spłaci zobowiązanie.

Informowaliśmy także niedawno o zbyciu technologii Bidlogic. Zysk z tej transakcji wynosi 4,2 mln zł. Jak podawaliśmy wcześniej zastanawiamy się nad spłatą pozostałych rat obligacji. O decyzji w tej sprawie poinformujemy w czwartym kwartale br. – zaznaczył członek zarządu Vivid Games.

Latem Vivid Games zawarł umowę sprzedaży technologii Bidlogic na rzecz Publishers Revenue Optimization, wrocławskiej firmie, która specjalizuje się w monetyzacji reklamowej serwisów internetowych i aplikacji mobilnych. Pierwszą płatność w wysokości 3,53 mln zł przewidziano we wrześniu, a kolejne zaplanowane są na styczeń 2023 i styczeń 2024 r.

Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat