Według wstępnych danych, w lipcu Vivid Games miał 0,23 mln zł skonsolidowanej straty netto. Rezultat nieznacznie obniży więc tegoroczny dorobek. Narastająco po siedmiu miesiącach spółka będzie miała 1,73 mln zł zysku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży za lipiec 2020 spodziewane są na poziomie 2,2 mln zł (16,2 mln zł narastająco od stycznia 2020).
– Kondycja spółki z miesiąca na miesiąc sukcesywnie się poprawia, a trochę gorsze na poziomie wyniku netto ostatnie dwa miesiące w porównaniu do rekordowego kwietnia i maja to efekt głównie niższej sprzedaży Real Boxing 2 w tym okresie. Stan gotówki po lipcu wzrósł do ponad 7 mln zł – co zapewnia nam już znaczną stabilność i dużą pewność spłaty zobowiązań związanych z przyspieszonym postępowaniem układowym, którego finalizacji oczekujemy. W drugim półroczu odbędą się również premiery nowych gier – w tym mobilnej gry segmentu mid-core Knights Fight 2, wobec której mamy duże oczekiwania, jak również kolejne premiery na platformie Nintendo Switch oraz PC. – mówi Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.
Tegoroczny wynik uwzględnia rozliczenie wynikające ze sprzedaży technologii QUASU, która to sprzedaż, z uwzględnieniem kosztów poniesionych przez spółkę na rozwój technologii, zamknęła się wynikiem 0,07 mln zł zysku i spowodowała zwiększenie stanu środków pieniężnych spółki o ok. 1 mln zł do poziomu ponad 7 mln zł.
– Dla wyniku sprzedaż była praktycznie neutralna w związku z rozliczeniem dotacji i kosztów, tym niemniej najważniejszymi celami była dla nas redukcja kosztów o ok. 1,5 mln zł rocznie, jak również wpływ gotówki z transakcji sprzedaży w wysokości 1 mln zł. – tłumaczy prezes.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.