Vivid Games, czyli producent popularnej serii Real Boxing, to jeden z najdłużej notowanych na warszawskim parkiecie producentów gier. Spółka zadebiutowała na NewConnect w 2012 r., a w 2016 r. przeniosła się na parkiet główny. W ubiegłym roku Vivid z powodu problemów ze spłatą obligacji znalazł się w restrukturyzacji. Obecnie realizuje układ i spłaca należność. Zgodnie z harmonogramem, ostatnia rata przypada na wrzesień 2023 r. Ostatnie lata stały też pod znakiem przebudowy biznesu i filozofii monetyzowania gier. Studio postawiło na analitykę, machine learning oraz zmieniło podejście do user acquisition.
– Ostatnie lata wiele nas nauczyły, zarówno od strony produkcyjnej i wydawniczej jak i biznesowej. Jesteśmy teraz bardziej świadomi i doświadczeni, mamy do dyspozycji dużo lepsze narzędzia analityczne i machine learning, dzięki czemu możemy rozwijać nasze tytuły szybciej. Pandemia również przyczyniła się do otwarcia studia dla osób z zagranicy pracujących zdalnie, co znacząco przełożyło się na pozyskanie nowej wiedzy i zaimplementowanie jej w spółce. Wierzę, że obraliśmy dobry kurs i wkrótce znajdzie to odzwierciedlenie w wynikach – powiedział Jarosław Wojczakowski, prezes Vivid Games.
Przychody za III kwartał wyniosły ponad 6,5 mln zł. Koszty operacyjne utrzymano na takim samym poziomie jak przed rokiem. Na koniec kwartału na rachunkach spółki było 2,6 mln zł.
– Z działań, które zadziały się w spółce, jestem bardzo zadowolony. Najważniejszą rzeczą w mojej opinii było udowodnienie sobie, że jesteśmy w stanie konkretnymi działaniami wpływać na wyniki w naszych grach. Metryki kluczowych projektów, zwłaszcza Real Boxing 2 poprawiają się. ARPU z USA w październiku wzrosło o 89 proc. w stosunku do ARPU ze stycznia tego roku. To pokazuje jak wielką zmianę jesteśmy w stanie przeprowadzić właściwie realizując założenia modelu Game as a Service. Jeśli chodzi o zysk jest on obecnie istotnie obciążony kosztami amortyzacji – powiedział Jarosław Wojczakowski.
Vivid Games skupia się na dalszym rozwoju. Inwestuje w uczenie maszynowe, analitykę oraz płatne pozyskiwanie użytkowników, jako kluczowe obszary wspierające efektywną monetyzację gier. Celem spółki do 2025 roku jest generowanie miesięcznych przychodów na poziomie ok. 3,9 mln USD.
– W 2022 będziemy kontynuować prace zapoczątkowane w tym roku. Zakładamy zwiększenie przychodów z Real Boxing 2, tak by do 2023 roku osiągnęły określony w strategii poziom >1 mln USD miesięcznego przychodu. Pracujemy też nad rozwojem pozostałych projektów. Zdecydowaliśmy się m.in. na ponowną weryfikację potencjału Highway Getaway. Odświeżona wersja gry trafi do testów już w grudniu. Jeśli chodzi o koszty to powinny być w kolejnych okresach mniej uciążliwe wraz z planowanym wzrostem przychodów. Inwestujemy sporo w dział machine learning, analitykę i UA. To spore wydatki, ale jestem przekonany, że wpłyną pozytywnie na monetyzację naszego portfolio i ustabilizują przychody na dużo wyższym poziomie – powiedział Jarosław Wojczakowski.
W minionym tygodniu do globalnej dystrybucji trafił port Real Boxing 2 na Nintendo Switch, na iOS i Android zadebiutowała natomiast gra pozyskana do portfolio w marcu br. roku – Chrono Cards: Mobbles (wcześniejsza nazwa Mobbles Cards). Tytuł spotkał się z pozytywnym odbiorem, jednak dla spółki premiera to dopiero początek. Spółka zapowiedziała także stworzenie nowej gry na bazie Real Boxing 2.
– Jesteśmy na etapie prac koncepcyjnych, nie podjęliśmy jeszcze decyzji jaką dyscyplinę sportu wykorzystamy w nowej grze. Tak jak mówiłem podczas prezentacji, w 2022 na podstawie analiz podejmiemy decyzje co do tematyki nowej gry i z pewnością pochwalimy się naszym pomysłem – powiedział Jarosław Wojczakowski.
Vivid Games to niezależny twórca i wydawca gier free-to-play na platformy mobilne – iOS oraz Android. W portfolio spółki znajduje się też kilka portów na Nintendo Switch. Do najważniejszych tytułów należą gry z serii Real Boxing. Kluczowym rynkiem zbytu jest USA, skąd pochodzi większość najlepiej monetyzujących się użytkowników. Vivid Games to także zespół 80 specjalistów z całego świata, którym spółka umożliwia pracę w Bydgoszczy i Warszawie lub w pełni zdalnie.