
Vivid Games przedstawił raport za III kwartał i strategię rozwoju do 2025. (Fot. Vivid Games)
– Zaprezentowana strategia jest konsekwencją podjętych wcześniej działań i podkreśla priorytety kluczowe dla rozwoju Vivid Games. Stawiamy na trzy filary: rozwój obecnego portfolio, stworzenie nowego tytułu bazującego na meta-grze Real Boxing 2 i publishing nowych gier, pozyskiwanych w ramach programu wydawniczego oraz prototypowanych wewnętrznie przez usprawniony dział wydawniczy. Cel, który chcemy zrealizować do 2025 roku, tj. 3 gry o miesięcznych przychodach >1M USD i 3 kolejne o przychodach >0,3M USD jest ambitny, ale w naszej ocenie realny. Dzięki drodze jaką przeszliśmy w rozwoju Real Boxing 2, wiemy co zrobić, by odpowiednio wyskalować tytuł w modelu GaaS (Game as a Service). Potrafimy też lepiej ocenić i szybciej zweryfikować potencjał komercyjny przychodzących do nas gier. Odchodzimy od ilości na rzecz jakości – podkreśla Jarosław Wojczakowski, CEO Vivid Games.
Dane przedstawione w raporcie za III kwartał nie odbiegają od wstępnych wyników zaprezentowanych przez spółkę w październiku. Przychody za III kwartał wyniosły ponad 6,5 mln zł. Koszty operacyjne utrzymano na takim samym poziomie jak przed rokiem. Na koniec kwartału na rachunkach spółki było 2,6 mln zł.
– III kwartał był dotychczas najlepszym w tym roku. Istotnie podnieśliśmy metryki w Real Boxing 2. Dużo sił i środków zainwestowaliśmy też w kluczowe dla naszej przyszłości technologie big data czy analitykę. Sukcesywnie rozwijamy swoje kompetencje w progresywnym podejściu do tworzenia gier w modelu GaaS (Game as a Service) i jestem przekonany, że przyniesie to wymierne rezultaty – podsumowuje Wojczakowski.
W minionym tygodniu do globalnej dystrybucji trafił port Real Boxing 2 na Nintendo Switch, na iOS i Android zadebiutowała natomiast gra pozyskana do portfolio w marcu br. roku – Chrono Cards: Mobbles (wcześniejsza nazwa Mobbles Cards). Tytuł spotkał się z pozytywnym odbiorem, jednak dla spółki premiera to dopiero początek.
– Chrono Cards znajduje się obecnie w początkowej fazie rozwoju. Po premierze rozpoczęliśmy zintensyfikowane działania w celu zbudowania globalnej i zaangażowanej społeczności graczy. Wykorzystujemy do tego przede wszystkim Discord i Facebook’a. Prowadzimy też kampanie UA i zbieramy dane, od których zależy co zaoferujemy graczom w nadchodzących aktualizacjach i kampaniach LiveOps. Pierwsze opinie graczy są bardzo pozytywne – podkreśla Piotr Gamracy, General Manager, odpowiedzialny w Vivid Games m.in. za publishing.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.