Bydgoskie studio znane m.in. z gry Real Boxing, którą na całym świecie pobrało już 40 mln użytkowników, zrezygnowało z rozwijania projektu Real Casino. Według pierwotnych założeń z 2015 r., gra miała być wydana pod koniec obecnego roku. Spółka w komunikacie nie ujawnia, jakie będą skutki finansowe rezygnacji z gry i jak dużo straciła na projekcie, ale pewne światło rzuca łączny budżet. Między innymi na rozwój tego projektu w połowie poprzedniego roku spółka przeprowadziła emisję 2 mln akcji i pozyskała 10 mln zł. Około 40 proc. pozyskanych środków miało sfinansować produkcję gier Street Fighting (obecna nazwa: Metal Fist) i Real Casiono. Jako bezpośredni powód Vivid podaje dużą konkurencję w segmencie i konieczność dużych nakładów na reklamę.
– Rynek gier typu „social casino” jest mocno nasycony, zdominowany przez kilka wiodących podmiotów i wymaga znacznych nakładów marketingowych w pozyskaniu użytkowników. Po analizie zarząd spółki zdecydował, że projekty programu wydawniczego mogą zapewnić wyższą stopę zwrotu w krótszym czasie. – czytamy w raporcie.
Według zaktualizowanego harmonogramu w tym roku Vivid Games wyda tylko grę Heroes of Nox (wcześniej zapowiadaną jako Nox Raiders), autorstwa studia EVERYDAYiPLAY. Na pierwszy kwartał 2017 r. przypada premiera jedynego zapowiedzianego w tej chwili tytułu własnej produkcji, czyli Metal Fist: Urban Domination.
– Na rynku nie ma gry, która jest bezpośrednią konkurencją. Połączenie bijatyki, platformera z elementami MOBA jest unikatowe na rynku mobilnym. Już w chwili obecnej gra wygląda bardzo efektownie i wzbudza zainteresowanie naszych najważniejszych partnerów. Szacujemy, iż Metal Fist może zrealizować podobną lub wyższą liczbę pobrań do Real Boxing 2 przy znacząco wyższych parametrach monetyzacji. – mówi o nowej marce Remigiusz Kościelny.
W tym samym okresie swoją premierę będzie miał także drugi tytuł z segmentu wydawniczego – Prime Time Rush, którego autorem jest studio Invictus Games. Poza wymienionymi tytułami spółka chciałaby w tym roku wprowadzić na rynek jeszcze 3 inne gry, prawdopodobnie w ramach segmentu wydawniczego, który zdaniem Vivid jest bardziej dochodowy niż wydawanie dużych gier własnych.
Bardzo możliwe, że w wypadku Vivid jest to prawda. W pierwszym kwartale roku, po premierze drugiej odsłony Real Boxing przychody ze sprzedaży wyniosły 3,28 mln zł i były płaskie w ujęciu r/r. Zysk ze sprzedaży spadł z 952 do 578 tys. zł, EBIT wyniósł 578 tys. i skurczył się o ponad 350 tys. zł., natomiast okres styczeń – marzec spółka zamknęła wynikiem 127 tys. zł netto w porównaniu do 716 tys. w 1 kw. 2015 r. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Vivid Games
Akcjonariusze negatywnie zareagowali na poranny komunikat. W poniedziałek akcje Vivid Games tracą na wartości 3,5 proc. Jeden walor jest wyceniany na 5,65 zł.