Vivid Games opublikował nową strategię. Do 2026 roku studio zamierza m.in. stworzyć kolejną odsłonę bokserskiej sagi, czyli „Real Boxing 3”. Oprócz tego Vivid będzie tworzyć nowe gry mobilne, rozwijać kompetencje deweloperskie i partnerstwa strategiczne.
– Przez wiele lat próbowaliśmy robić wiele rzeczy na raz i nasza uwaga była bardzo rozproszona. Nie do końca skupialiśmy się na tych elementach, gdzie marża była pozytywna i nie mogliśmy jej dalej skalować. Wyciągnęliśmy mocne wnioski z tego tytułu i wdrożyliśmy nowy plan działania. Zaczęliśmy skupiać się na projektach, które są w stanie generować nam marże na przyzwoitym poziomie – powiedział podczas prezentacji w StockWatch.pl Piotr Gamracy, prezes Vivid Games.
Nowa strategia Vivid Games zakłada też emisję akcji. Spółka będzie chciała pozyskać z niej 10 mln zł.
– Realizacja tej strategii nie jest uzależniona od emisji akcji. Emisja akcji pozwali nam być bardziej selektywnym i realizować więcej projektów w mniejszym okresie czasu – powiedział prezes Vivid Games.
Największym sukcesem Vivid Games jest bokserska saga – Real Boxing, pobrana łącznie przez 120 mln użytkowników z całego świata. Studio korzystając ze zbudowanego know-how oraz dużej społeczności zaangażowanych użytkowników chce stworzyć trzecią odsłonę gry. Jak zapowiedział prezes, tytuł będzie różnił się od wcześniejszych wersji.
– Real Boxing 3 jest w fazie produkcyjnej. Projekt idzie zgodnie z roadmapą. Udało nam się zebrać feedback od większych wydawców top 5 na świecie, jeśli chodzi o ten projekt. Jest to jeden z najważniejszych dla nas projektów – powiedział Piotr Gamracy, prezes Vivid Games.
Według pierwszych szacunków, budżet trzeciej części Real Boxing ma zamknąć się w 2 mln dolarów. Na ten moment studio jest w stanie finansować produkcję ze środków własnych.
– Budżet Real Boxing 3 to jest budżet na poziomie 1,5-2 mln dolarów i w taki budżet celujemy. W Real Boxing 3 chcemy zostawić te rzeczy, które podobają się graczom, działają, natomiast chcemy dodać kolejne warstwy progresji i monetyzacji zgodnie z panującymi trendami na świecie – dodał.
– Na ten moment jesteśmy w stanie finansować produkcję Real Boxing 3 i nasze obecne portfolio ze środków własnych. Na pewno bolączką są obligacje, które spłacamy. Natomiast budżet na ten rok został tak przewidziany, żebyśmy byli w stanie spłacić bezproblemowo obligacje i dowieźć na roadmapie to, co w niej mamy – powiedział Piotr Gamracy.
W kolejnych latach studio zamierza tworzyć gry w modelu co-developmentowym.
– Model ten zakłada, że projekt ten nie będzie finansowany w 100 proc. ze środków Vivid Games, natomiast będzie realizowany ze wsparciem partnera – dodał prezes.
Podczas prezentacji prezes studia odniósł się do słabszych wyników UA w końcówce ubiegłego roku. Jak przyznał, w tej kwestii istotnym wyzwaniem okazała się zmiana polityki Apple.
– Wiązało się to z kilkoma tematami. Zmienialiśmy platformę więc to powodowało utratę pewnej widoczności. Apple zlimitował widoczność informacji, którą otrzymujemy o userze. W tym okresie cała branża trochę błądziła po omacku i widać to po wydatkach na UA nawet po stronie tych największych podmiotów. Część dużych podmiotów zapowiedziała, że nie będzie produkować gier dopóki nie wyjaśni się sytuacja z privacy po stronie Apple, a przypominam, że Google też chce w tym roku wprowadzić swoje ograniczenia – powiedział Piotr Gamracy, prezes Vivid Games.
Vivid Games to producent gier mobilnych w modelu free-to-play. Największym sukcesem spółki jest bokserska saga – Real Boxing. W portfolio spółki znajduje się też kilka portów na Nintendo Switch.