
(Fot. Vivid Games)
Vivid Games odnotował 0,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2019 r. wobec 1,56 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 0,78 mln zł wobec 1,22 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 1,98 mln zł wobec 0,55 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,02 mln zł w III kw. 2019 r. wobec 4,92 mln zł w roku poprzednim.
W I-III kw. 2019 r. spółka miała 0,41 mln zł skonsolidowanej straty netto w porównaniu z 4,55 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 13,36 mln zł w porównaniu z 12,72 mln zł w roku poprzednim.
– Naszym priorytetem pozostaje wzrost zysku oraz zapewnienie odpowiedniego poziomu finansowania spółki. Pierwsze wyniki działań są już widoczne – narastająco w 2019 r. osiągnęliśmy o 13 proc. wyższe przychody, przy jednoczesnej redukcji kosztów o 20 proc. Równolegle do ilościowego i jakościowego rozwoju portfolio produktów pracujemy nad pozyskaniem zewnętrznego finansowania, w związku z czym m.in. zwołaliśmy walne zgromadzenie obligatariuszy, które odbędzie się 15 listopada. Już teraz zachęcamy obligatariuszy do bezpośredniego kontaktu ze spółką – powiedział prezes Vivid Games Remigiusz Kościelny.
Na koniec III kwartału Vivid Games miał 2,34 mln zł gotówki, czyli o 10 proc. mniej niż jeszcze na koniec czerwca. To istotna kwestia, bo w maju 2020 roku bydgoskie studio ma wykupić obligacje VVD0520 za 10,5 mln zł. Zarząd już szykuje się na różne warianty. Jedna z opcji to emisja nowych akcji, na co akcjonariusze zgodzili się w ubiegłym tygodniu.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.