
Remigiusz Kościelny, CEO Vivid Games
Prognozy Vivid Games na 2020 r. zakładają wypracowanie niespełna 19,0 mln przychodów ze sprzedaży i 3.0 mln zł zysku netto.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszych dwóch miesięcy roku. Osiągnięte w lutym rezultaty są wyższe niż zakładaliśmy dzięki skokowemu wzrostowi pobrań i przychodów z gry Real Boxing 2. Obserwujemy również około 25 proc. wzrost pobrań wszystkich produktów w porównaniu do stycznia, przy czym największy wzrost, o około 200 proc. odnotowaliśmy w Chinach, w kraju wówczas najbardziej dotkniętym pandemią. Na wyniki marca dodatkowo wpłynie osłabiający się złoty, dzięki czemu, podobnie jak cała branża, notujemy wyższe przychody – podkreśla Remigiusz Kościelny, CEO Vivid Games.
W ocenie spółki w związku z wprowadzanymi przez władze publiczne różnych krajów ograniczeniami przemieszczania i gromadzenia się osób może nastąpić wzrost nakładów gospodarstw domowych na konsumpcję rozrywki dostępnej cyfrowo, w tym gier mobilnych, co może pozytywnie wpłynąć na wyniki finansowe.
– Mimo globalnych zawirowań, na dzień dzisiejszy prognoza nie jest zagrożona – podkreśla Remigiusz Kościelny.
W 2020 roku Vivid Games planuje wydać 15 premier gier mobilnych w tym mid-corowych gier Amusing Heroes, SMOOTS: Summer Games oraz podpisanej niedawno Knights Fights 2. Większa część portfolio trafi na Nintendo Switch we współpracy z QubicGames: będą to m.in. gry Real Boxing 2, Mayhem Combat, Godfire jak również gry segmentu casual.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.