
Jarosław Wojczakowski, prezes Vivid Games
– Ustabilizowaliśmy przychody na wysokim poziomie, nastąpił wzrost zaangażowania długoterminowego i ARPU w kluczowych tytułach. Dokonaliśmy optymalizacji dotychczasowych kampanii UA, pozostawiając te najbardziej opłacalne i w nadchodzących miesiącach będziemy je skalować. Stan gotówki na rachunkach jest zadowalający i rośnie w ostatnich miesiącach. Mimo istotnego obciążenia kosztami amortyzacji wypracowaliśmy też 50 tys. zł zysku netto. Rosnąca EBITDA odzwierciedla naszą faktyczną sytuację – wyjaśnia prezes Vivid Games S.A. Jarosław Wojczakowski.
Niezmiennie największy udział w przychodach ma Real Boxing 2. Mimo kilkuletniej obecności tytułu na rynku nie brakuje pomysłów na jego rozwój.
– W ostatnich miesiącach Real Boxing 2 przeszedł gruntowną modernizację. Oferta skierowana do graczy jest obecnie różnorodna i angażująca. Kluczowym działaniem, na którym skupił się nasz zespół w sierpniu było przygotowanie i przeprowadzenie działań LiveOps, polegających na wprowadzeniu oferty z postacią Manny’ego Pacquiao. Jesteśmy obecnie w trakcie weryfikacji pierwszych wyników. Spodziewamy się odzwierciedlenia ww. działań zwłaszcza w retencji długoterminowej i wpływu na wynik w dłuższej perspektywie. Planujemy już kolejne działania z zakresu LiveOps. Chcemy, by pojawiały się regularnie i wzbogaciły ofertę gry – podkreśla Bartosz Biniecki, product owner marki Real Boxing.
Poza Real Boxing 2 zespoły Vivid Games rozwijają m.in. casualowe tytuły – OmNom Golf i OmNom Crafters, grę karcianą Mobbles Cards oraz duże, obecne już na rynku pozycje – Eroblast i Knights Fight 2.
Spółka nie zapomina też o dywersyfikacji platformowej, mimo że nie jest ona obecnie priorytetem. Space Pioneer w wersji na PC trafił w sierpniu do dystrybucji na Steam. Niebawem Real Boxing 2 będzie mieć swoją premierę na Nintedo Switch.
– Cieszą nas premiery naszych tytułów na kolejnych platformach, jednak traktujemy je jako dodatek, także finansowy, do naszej podstawowej działalności. Dystrybucja na Nintendo Switch jest uzależniona w głównej mierze od postępów prac po stronie Qubic Games, więc nie mamy wpływu na ewentualne opóźnienia czy przesunięcia.” – podkreśla Piotr Gamracy, general manager Vivid Games, odpowiedzialny za dział publishing.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.