Zysk operacyjny wyniósł 327,88 mln zł wobec 283,59 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2.392,61 mln zł w 2016 r. wobec 3.132,01 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2016 r. wyniósł 300,46 mln zł wobec 280,34 mln zł zysku rok wcześniej.
– W 2016 roku grupa kapitałowa Żywiec SA sprzedała 11,7 mln hektolitrów piwa, co stanowi wzrost o 0,6 proc. w stosunku do roku poprzedniego (11,6 mln hektolitrów w 2015). Porównanie wyników finansowych Grupy jeden do jednego (like for like) w stosunku do roku 2015 wymaga analizy kilku istotnych czynników, takich jak: zmiana modelu biznesowego grupy kapitałowej Żywiec SA oraz sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. w dniu 1 lutego 2016 roku – działalność dystrybucyjna charakteryzuje się dość niską marżą w porównaniu do producenta, dlatego też jej oddzielenie od grupy kapitałowej Żywiec SA nie miało znaczącego wpływu na marżę operacyjną Grupy, jednak wpłynęło na wysokość przychodów i kosztów – napisał prezes Guillaume Duverdier w komentarzu do wyników.
W 2016 roku rynek piwa nadal charakteryzował się dużą konkurencyjnością. W porównaniu do roku 2015 sprzedaż piwa wzrosła 2,1 proc. w ujęciu ilościowym, głównie dzięki korzystnej pogodzie na początku sezonu, efektowi Euro 2016 oraz większym dochodom rozporządzalnym konsumentów (niższe bezrobocie, wzrost średniej pensji). W tym samym czasie w ujęciu wartościowym sprzedaż piwa wzrosła tylko o 1,4 proc., co oznacza spadek średniej ceny piwa w tym okresie o 3 grosze na litr. Było to spowodowane przede wszystkim zwiększoną aktywnością promocyjną na rynku, dalszą konsolidacją handlu i wzrostem kanału dyskontów, wskazał prezes. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Grupy Żywiec
– W 2016 roku grupa kapitałowa Żywiec SA kontynuowała dobre wyniki uzyskane w szczególnie korzystnym dla Grupy 2015 roku, umacniając odzyskaną pozycję konkurencyjną na rynku. Firma zwiększyła sprzedaż piwa na rynku krajowym dzięki konsekwentnie wdrażanej strategii, zwiększonej wartości marek, zdecydowanemu programowi innowacji i korzystnym czynnikom zewnętrznym, takim jak lepsza pogoda na początku sezonu oraz zwiększona siła nabywcza konsumentów. Eksport piwa Grupy wzrósł o 14 proc. w porównaniu do 2015 roku. – czytamy dalej.
– Oczekujemy, że w 2017 roku sprzedaż piwa utrzyma się na podobnym poziomie jak w 2016 roku oraz spodziewamy się powrotu do wzrostu wartości kategorii po długim okresie deflacji. Koszty produkcji mogą nieznacznie wzrosnąć w wyniku uwarunkowań makroekonomicznych w tym inflacji krajowej a także osłabienia złotówki – podsumował prezes.
Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.