PARTNER SERWISU
vgrnxdpe

W 2019 r. Wielton dostarczył do Wielkiej Brytanii 700 podwozi Plan na 2020 r. to 2000 sztuk

Omawiane walory:

Spółka Lawrence David z grupy kapitałowej Wielton sprzedała ponad 3 tys. szt. naczep i zabudów, osiągając 8 proc. udziału w brytyjskim rynku po trzech kwartałach 2019 roku. Pomocny dla spółki będzie wkład Wieltonu, który dostarczył w 2019 r. do Wielkiej Brytanii ok. 700 podwozi, a w 2020 roku planuje dostawę ponad 2 tys.

(Fot. spółka)

Rok 2019 był dla spółki Lawrence David okresem intensywnych zmian i reorganizacji. Dołączając do Grupy Wielton, brytyjska spółka rozpoczęła proces integracji procesowej, zakupowej, produkcyjnej oraz sprzedażowej. Uzyskane w tych obszarach synergie, nie tylko istotnie zwiększyły pozycję negocjacyjną Lawrence David, ale również korzystnie wpłynęły na optymalizację kosztową i możliwość realizacji większych zamówień. Zapewnia to między innymi wsparcie Wieltonu i dostarczanie gotowych podwozi z Wielunia.

– Wyniki osiągnięte przez Lawrence David w 2019 r. stanowią solidny fundament pod realizację celów sprzedażowych, jakie brytyjska spółka wytyczyła na 2020 r. Pomocny będzie również wkład Wieltonu, który dostarczy do Wielkiej Brytanii ponad 2 tys. podwozi. Dotychczas w ramach dostaw zrealizowaliśmy wiele interesujących zamówień m.in. do uznanych klientów lokalnych oraz o zasięgu międzynarodowym. Zaufanie takich klientów wskazuje nam jaki potencjał drzemie w Lawrence David – powiedział prezes Wieltonu Mariusz Golec.

W ubiegłym roku w ramach współpracy z Wielunia wyjechało do LDV około 700 szt. podwozi. Jak zapewnia prezes, współpraca będzie kontynuowana w 2020 r. na dużo wyższym poziomie. Wielton przekaże do Wielkiej Brytania ponad 2 tys. gotowych podwozi. Stanowi to znaczne wsparcie w realizacji dużych zamówień, których nie brakuje w Lawrence David. Spółka posiada wiele obiecujących kontraktów z największymi firmami, m.in. globalną firmą kurierską, światowym liderem e-handlu oraz czołową siecią hipermarketów w Wielkiej Brytanii.

– Możliwość dywersyfikacji geograficznej pozwala na pełne wykorzystanie potencjału Grupy Wielton. Dzisiaj w zakładach w Wieluniu produkowane są podwozia, które jeszcze w ubiegłym roku dostarczała konkurencja. Liczne kontrakty brytyjskiej spółki i solidny backlog, tworzą dobrą perspektywę na realizację przyjętych założeń na ten rok, pomimo Brexitu i obserwowanego spowolnienia na rynkach europejskich – dodał Golec.

Spółka Lawrence David Limited dołączyła do Grupy Wielton we wrześniu 2018 r., kiedy Wielton nabył 75 proc. jej udziałów za 26 mln GBP. Dzięki transakcji Grupa Wielton przejęła kontrolę nad jednym z głównych producentów naczep na brytyjskim rynku, na którym wcześniej nie była obecna. W portfolio polskiego giganta znajdują się również takie marki jak francuski Fruehauf, niemiecki Langendorf, włoskie Viberti oraz Cardi.

Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r. W 2018 r. miał 2,07 mld zł skonsolidowanych przychodów.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Wielton podpisał ramową umowę z Jelczem w segmencie defence

    WIELTON zawarł umowę ramową z Jelczem, spółką z grupy PGZ, dotyczącą współpracy przy produkcji ciężarówek wojskowych na potrzeby Agencji Uzbrojenia. Dokument nie określa wartości zamówień, ale eksperci pozytywnie oceniają jego znaczenie dla dalszej ekspansji WIELTONu w sektorze obronnym.

  • Analiza grupy Wielton: Emisja ratunkowa

    WIELTON znalazł się w bardzo trudnym położeniu finansowym, zmuszonym do emisji ratunkowej w obliczu pogłębiającego się kryzysu na europejskim rynku transportowym.

  • Pożar w zakładzie Wieltonu. Produkcja wznowiona

    W nocy z 17 na 18 czerwca 2025 roku w Zakładzie nr 1 WIELTONu SA przy ul. Fabrycznej w Wieluniu doszło do pożaru kabiny śrutowniczej oraz części hali, w której prowadzone są pomocnicze procesy lakiernicze. Spółka poinformowała, że nikt z pracowników nie ucierpiał, a ewakuacja przebiegła sprawnie.

  • Energetyka pręży muskuły, w grze PGE, Dino, Wielton i SFD

    Piątkowa sesja rozpoczęła się od wzrostów, choć dało się również zauważyć chęć do realizacji zysków. Szczególnie mocno wyróżnia się energetyka z PGE na czele. Najsłabszą spółką w indeksie WIG20 jest Dino Polska.

  • Wielton z wysoką stratą netto w I kwartale, kurs akcji hamuje

    WIELTON odnotował 52,34 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 16,17 mln zł straty rok wcześniej. Kurs akcji spółki spada w piątek rano o 9 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat