
(Fot. spółka)
Rok 2019 był dla spółki Lawrence David okresem intensywnych zmian i reorganizacji. Dołączając do Grupy Wielton, brytyjska spółka rozpoczęła proces integracji procesowej, zakupowej, produkcyjnej oraz sprzedażowej. Uzyskane w tych obszarach synergie, nie tylko istotnie zwiększyły pozycję negocjacyjną Lawrence David, ale również korzystnie wpłynęły na optymalizację kosztową i możliwość realizacji większych zamówień. Zapewnia to między innymi wsparcie Wieltonu i dostarczanie gotowych podwozi z Wielunia.
– Wyniki osiągnięte przez Lawrence David w 2019 r. stanowią solidny fundament pod realizację celów sprzedażowych, jakie brytyjska spółka wytyczyła na 2020 r. Pomocny będzie również wkład Wieltonu, który dostarczy do Wielkiej Brytanii ponad 2 tys. podwozi. Dotychczas w ramach dostaw zrealizowaliśmy wiele interesujących zamówień m.in. do uznanych klientów lokalnych oraz o zasięgu międzynarodowym. Zaufanie takich klientów wskazuje nam jaki potencjał drzemie w Lawrence David – powiedział prezes Wieltonu Mariusz Golec.
W ubiegłym roku w ramach współpracy z Wielunia wyjechało do LDV około 700 szt. podwozi. Jak zapewnia prezes, współpraca będzie kontynuowana w 2020 r. na dużo wyższym poziomie. Wielton przekaże do Wielkiej Brytania ponad 2 tys. gotowych podwozi. Stanowi to znaczne wsparcie w realizacji dużych zamówień, których nie brakuje w Lawrence David. Spółka posiada wiele obiecujących kontraktów z największymi firmami, m.in. globalną firmą kurierską, światowym liderem e-handlu oraz czołową siecią hipermarketów w Wielkiej Brytanii.
– Możliwość dywersyfikacji geograficznej pozwala na pełne wykorzystanie potencjału Grupy Wielton. Dzisiaj w zakładach w Wieluniu produkowane są podwozia, które jeszcze w ubiegłym roku dostarczała konkurencja. Liczne kontrakty brytyjskiej spółki i solidny backlog, tworzą dobrą perspektywę na realizację przyjętych założeń na ten rok, pomimo Brexitu i obserwowanego spowolnienia na rynkach europejskich – dodał Golec.
Spółka Lawrence David Limited dołączyła do Grupy Wielton we wrześniu 2018 r., kiedy Wielton nabył 75 proc. jej udziałów za 26 mln GBP. Dzięki transakcji Grupa Wielton przejęła kontrolę nad jednym z głównych producentów naczep na brytyjskim rynku, na którym wcześniej nie była obecna. W portfolio polskiego giganta znajdują się również takie marki jak francuski Fruehauf, niemiecki Langendorf, włoskie Viberti oraz Cardi.
Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r. W 2018 r. miał 2,07 mld zł skonsolidowanych przychodów.