W lutym wyższą dynamikę sprzedaży zanotowało CCC. Przychody obuwniczego potentata wzrosły w ujęciu r/r o 46,7 proc. do 149 mln zł. Warto jednak mieć na uwadze, że od stycznia grupa konsoliduje eObuwie. Lutowa sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych sieci CCC wyniosła 121 mln zł i była wyższa od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 26,7 proc. W styczniu CCC pokazało dynamikę ogólnej sprzedaży na poziomie 36,7 proc., a w detalu 28,5 proc.
– Informacja neutralna. Począwszy od stycznia 2016 r., aby oceniać sprzedaż całościową należy mieć na uwadze konsolidację eObuwia. Dlatego lepszy obraz dynamiki sprzedaży daje część detaliczna, która wzrosła o 26,7 proc. r/r. Z naszych kalkulacji wynika, iż powierzchnia rosła nieznacznie wolnej, dlatego też średnia sprzedaż detaliczna na mkw. w lutym wyniosła 353 zł (+4 proc. r/r). Biorąc pod uwagę historyczne wartości sprzedaży hurtowej szacujemy, iż przychody z eObuwia w lutym wyniosły 21 mln zł, co stanowiło ok. 14 proc. sprzedaży grupy. – ocenia Marcin Stebakow z DM BPS.
Źródło: DM Banku BPS
Dorobek LPP w lutym to 342 mln zł przychodów i wzrost o około 20 proc. r/r. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła ok. 47 proc. i była o ok. 4 p.p. niższa od marży zrealizowanej w lutym rok wcześniej. Powierzchnia handlowa sklepów na koniec lutego wyniosła ok. 840 tys. mkw., zwiększając się o ok. 17 proc. Wcześniej styczeń przyniósł LPP 22-proc. wzrost sprzedaży i spadek marży o 7 p.p do 42 proc.
– Informacja neutralna. W dalszym ciągu widoczny jest wzrost sprzedaży korespondujący ze wzrostem powierzchni, jednakże marża w dalszym ciągu jest niższa w ujęciu r/r. Z naszych kalkulacji wynika, iż średnia sprzedaż detaliczna na mkw. w lutym wyniosła 407 zł (+3 proc. r/r). Pogorszenie marży w dobie zapowiadanego przez spółkę planu utrzymania rentowności na ubiegłorocznym poziomie może zostać jednak negatywnie odebrane. – komentuje ekspert z DM BPS.

Źródło: DM Banku BPS
W tym roku akcje CCC zyskały na wartości 6 proc., a LPP potaniały 8 proc. Obie spółki mają za sobą publikację wyników za IV kwartał 2015 r. W CCC wyższa marża handlowa i niższe koszty funkcjonowania wraz z dodatnim saldem na działalności operacyjnej spowodowały, że zysk EBIT okazał się wyższy od konsensusu o 25 proc. Do tego poprawił się cash flow operacyjny i zmniejszył się dług netto. Natomiast w LPP znacznie gorsze zarówno w ujęciu rok do roku jak i względem konsensusu rynkowego. Jednym z głównych powodów psujących się marż był 20-proc. wzrost kursu USD/PLN.