
W Polsce w branży gamedev działa już blisko 500 firm
– Liczba studiów niemal przestała rosnąć po tym, jak podwoiła się w ciągu ostatnich dziesięciu lat. W tym momencie nie jest możliwe stwierdzenie, czy ta statystyka osiągnęła pewnego rodzaju ‚płaskowyż’, od którego zacznie ponownie rosnąć po spełnieniu określonych kryteriów, czy też należy spodziewać się spadku liczby studiów w najbliższym czasie. Niemniej jednak nadal można zaobserwować pewną rotację. Nowe firmy powstają każdego roku, a wiele z nich ma znacznie lepsze fundamenty niż w przeszłości. Jednak zazwyczaj zastępują one zlikwidowane i nie przyczyniają się do ogólnego wzrostu liczby przedsiębiorstw w tej branży w takim stopniu, jak miało to miejsce wcześniej – czytamy w raporcie.
Według raportu, w sektorze pracuje 15.290 osób, co oznacza wzrost o 16 proc. r/r. W liczbie tej jest 24 proc. kobiet i jednocześnie ok. 14,5 proc. obcokrajowców.
– 1 286 mln euro przychodów wygenerowanych przez polską branżę gier w 2022 roku nie pozwala na zajęcie drugiego czy nawet trzeciego miejsce w Europie w tej kategorii. Wyprzedzają nas nie tylko Wielka Wielka Brytania i Francja, ale także co najmniej Niemcy, Finlandia i Szwecja [możliwe, że także Hiszpania i Turcja]. Dlatego pod względem przychodów plasujemy się od 3 do 5 miejsc niżej niż w rankingu zatrudnienia, co wskazuje, że w tym obszarze jest wiele do zrobienia – czytamy dalej.
W raporcie podano także, że sektor w Polsce odpowiada za ponad 530 wydań rocznie.