W komunikacie Wawel znów przemilczał nazwę kluczowego partnera handlowego, jednak dotychczas ujawnione informacje wskazują, że chodzi o Jeronimo Martins Polska. Spółka na początku stycznia informowała, że prowadzi trudne negocjacje z kontrahentem, którego udział w całkowitej sprzedaży wynosi ok. 25 proc. Choć Wawel sprzedaje swoje produkty do prawie wszystkich sieci handlowych i dyskontowych w Polsce tj.: Tesco, Carrefour, Makro Cash and Carry, Real, Auchan, to właściciel Biedronki był jedynym, który w 2015 r. odpowiadał za więcej niż 1/4 całkowitych przychodów ze sprzedaży spółki.
Według bieżącej oceny przedstawicieli krakowskiego producenta słodyczy, współpraca z kluczowym partnerem handlowym będzie kontynuowana, ale jej zakres będzie mniejszy.
– Należy w tym miejscu zaznaczyć, że zakres tej współpracy będzie prawdopodobnie ograniczony, co w efekcie może wpłynąć na spadek sprzedaży emitenta w roku 2017. W chwili obecnej, biorąc pod uwagę stan negocjacji z kluczowym partnerem handlowym oraz wzajemne, bieżące relacje handlowe, trudno jest precyzyjnie ocenić skalę zmniejszenia sprzedaży w 2017 r. – informuje spółka w komunikacie.
Wawel dostarcza do Biedronki słodycze i czekolady. Część z nich jest sygnowana logo Wawelu, a część produkowana pod marką własną dyskontu – Magnetic.
W poniedziałek akcje Wawelu podrożały o nieco ponad 1,3 proc. Za jeden walor na zamknięciu sesji płacono 1.055 zł.