
Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski (Źródło: Spółka)
– Dzięki Superauto24 wchodzimy w nowy dla Wirtualnej Polski segment e-commerce. Obok turystyki, mody, domu i wnętrza oraz finansów będziemy wspierać Polaków w tak ważnych decyzjach jak zakup i finansowanie samochodu. Witamy w rodzinie Wirtualnej Polski zespół świetnych specjalistów z branży motoryzacyjnej – powiedział prezes Jacek Świderski.
Superauto24.com prezentuje szeroką ofertę nowych samochodów pochodzących od autoryzowanych dilerów różnych marek. W tym roku Superauto24.com sfinansowało nowe pojazdy o wartości 180 mln zł, dla 2.000 klientów. Prognozowane przychody Superauto24.com za 2018 r. wyniosą ponad 10 mln zł, natomiast znormalizowana EBITDA 4,3 mln zł.
– Dołączenie do Wirtualna Polska Holding pozwoli Superauto24 zdobyć nowych klientów i umocnić pozycję w rosnącym rynku motoryzacyjnym. Bardzo istotna jest dla nas współpraca z innymi projektami e-commerce w ramach Grupy WPH oraz korzystanie z ich doświadczeń w rozwoju naszej platformy transakcyjnej – dodał prezes Superauto24.com Kamil Makula.
WP przypomina, że w Polsce co roku sprzedaje się około 500 tys. nowych samochodów. Pomimo rekordowych wzrostów, notowanych w ostatnich latach, Polacy w dalszym ciągu jeżdżą jednymi z najstarszych aut w Europie. Wymiana floty będzie jednym z głównych czynników wzrostu dla całego rynku w najbliższych latach.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.