– Jesteśmy zawsze zainteresowani akwizycjami. Jeśli taka transakcja miałaby uzupełnić naszą dystrybucję i poszerzyć liczbę dobrych lokalizacji, to tak, bylibyśmy zainteresowani detalem Emperii – powiedział Pedro Pereira da Silva, dyrektor operacyjny Grupy Jeronimo Martins.
– Sklepy Emperii są w dość dobrych lokalizacjach, część z nich pokrywa się z naszymi. Teoretycznie zawsze gdy jakaś sieć detaliczna jest na sprzedaż, pewne lokalizacje się pokrywają, tym samym tworząc dodatkowe przeszkody dla transakcji – dodał.
Na pytanie, czy spółka rozmawia z Emperią na temat potencjalnego kupna detalu i czy złoży ofertę, odpowiedział:
– Proces sprzedaży aktywów detalicznych Emperii jest publiczny, zobaczymy. Jesteśmy zawsze potencjalnie zainteresowani możliwościami rozwoju.
Emperia chce do końca marca 2012 roku sprzedać segment detaliczny. Zainteresowanie transakcją zgłosiło kilkadziesiąt podmiotów, do dalszych negocjacji dopuszczono kilkanaście firm. Termin składania wstępnych ofert mija 26 września. Ze sprzedaży spółek detalicznych zarząd Emperii chce otrzymać nie mniej niż 900 mln zł.
Kilka dni temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Jeronimo Martins Dystrybucja złożył wniosek w sprawie przejęcia części mienia sieci supermarketów MarcPol. JMD potwierdza złożenie wniosku, nie chce jednak podawać szczegółów.
Zdaniem da Silvy polski rynek jest ciągle mocno rozdrobniony i czeka go dalsza konsolidacja.
– Konsolidacja będzie kontynuowana, na rynku jest ciągle zbyt wielu graczy i w ciągu najbliższych lat sporo może się dziać, to mogą być ruchy zarówno lokalne, jak i międzynarodowe. Jest kilku dużych graczy nieobecnych w Polsce, są też tacy, którzy opuścili wcześniej Polskę – powiedział.
Da Silva podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że Biedronka będzie rosnąć w tempie około 200 sklepów rocznie.
– Podtrzymujemy, że otworzymy w 2011 roku ponad 200 sklepów, wszystko idzie zgodnie z planem. Do 2015 roku chcemy mieć trzy tysiące sklepów – powiedział.
Poinformował, że w tym roku nakłady inwestycyjne na nowe otwarcia i modernizacje starych sklepów mogą wynieść około 1,2-1,3 mld zł.