Wiadomości StockWatch.pl
AD.bx ad0c
RSS

Wyniki za 2013 r. tematem czatu inwestorskiego z prezesem ZM Kania

Opublikowano: 2014-03-31 15:59:18

Omawiane walory:

Gościem poniedziałkowego spotkania on-line z inwestorami był Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania. Tematem przewodnim były wyniki finansowe za ubiegły rok oraz aktualna sytuacja w biznesie. Inwestorzy korzystając z okazji wypytali szefa spółki o plany na kolejne kwartały, nowości produktowe i szanse na dywidendę.

Zakłady Mięsne Henryk Kania są jednym z większych producentów wyrobów wędliniarskich w kraju. Firma prowadzi nowoczesne zakłady przetwórcze zlokalizowane w województwie śląskim oraz łódzkim i zatrudnia około 1 tys. pracowników. Sprzedaż wyrobów prowadzona jest w całym kraju poprzez największe sieci handlowe. Strategia firmy jest oparta o rozwój sprzedaży w kanałach nowoczesnej dystrybucji.

W poniedziałek inwestorzy spotkali się w StockWatch.pl na czacie z prezesem zarządu ZM Henryk Kania, Grzegorzem Minczanowskim. Tematem spotkania były opublikowane wyniki finansowe za 2013 rok, aktualna sytuacja w branży oraz perspektywy dalszego rozwoju spółki.

W 2013 roku ZM Henryk Kania popisał się mocną poprawą sprzedaży i zysków. Na poziomie operacyjnym grupa wypracowała 23,6 mln zł, co było wynikiem wyższym w ujęciu r/r o 65 proc. Na czysto spółka zarobiła 15,3 mln zł, co dało 135-proc. dynamikę. Przychody w ubiegłym roku podskoczyły o 57 proc. do 600 mln zł, co jest efektem specjalizacji produkcji i rozwoju sprzedaży w nowoczesnych kanałach dystrybucji. Jedne z pierwszych pytań inwestorów dotyczyły szans na utrzymanie dotychczasowego tempa wzrostu.

– Rzeczywiście, w 2013 roku udało nam się kolejny rok z rzędu utrzymać bardzo wysoką dynamikę rozwoju. Oczywiście planujemy ją utrzymać w następnych okresach, ale jej wysokość jest uzależniona od zbyt wielu czynników, aby teraz podać więcej szczegółów. – przyznał Grzegorz Minczanowski w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.

Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Kania SA

>> Przebieg całego spotkania on-line z Grzegorzem Minczanowskim, prezesem zarządu ZM Henryk Kania >> znajdziesz na specjalnej stronie czatu w serwisie StockWatch.pl

Prezes grupy mimo stabilnej sytuacji na rynku wędliniarskim spodziewa się utrzymania przyrostów sprzedaży produktów w kolejnych kwartałach. Głównym argumentem jest fakt, że w branży rośnie sprzedaż do sieci super i hipermarketów oraz zwłaszcza sklepów dyskontowych, czyli kluczowego kanału dystrybucji produktów Zakładów Mięsnych Henryk Kania.

Grzegorz Minczanowski przyznał, że spółka cały czas pracuje nad nowościami produktowymi oraz prowadzi rozmowy z obecnymi partnerami w zakresie możliwości zwiększania sprzedaży. Trwają też badania rynku pod kątem wprowadzania nowych wersji produktów. Z kolei w telewizji lada dzień ma ruszyć ogólnopolska kampania reklamowa.

– W lutym podpisaliśmy umowę z siecią Kaufland Polskie Markety. Oczywiście stale prowadzimy rozmowy z obecnymi partnerami w zakresie możliwości zwiększania sprzedaży oraz poszukujemy potencjalnie nowych kontrahentów biznesowych. (…) W tym roku skupiamy się na wzroście rozpoznawalności naszej marki oraz zwiększeniu efektywności wykorzystywanych kanałów dystrybucji. Zależy nam również na pozyskaniu nowych kontrahentów i rynków zbytu. – powiedział prezes zarządu ZM Henryk Kania.

Wśród pytań inwestorów pojawiło się także kwestia sytuacji na za naszą wschodnią granicą. Inwestorów ciekawiło, w konflikt na Ukrainie ma przełożenie na wyniki spółki. >> Zobacz analizę najnowszego raportu przygotowaną przez naszego analityka.

Nasza spółka w żadnym wypadku nie ucierpi na obecnej sytuacji na Ukrainie. Nasza sprzedaż generowana jest głównie na terytorium Polski, jeśli już sprzedajemy nasze produkty, to do krajów Unii Europejskiej. Ponad 90 proc. przychodów generujemy na rynku krajowym. Pozostała część to sprzedaż w krajach Europy Zachodniej oraz Centralnej. – skomentował Grzegorz Minczanowski.

Prezes ZM Henryk Kania odniósł się także do kwestii podziału ubiegłorocznego zysku. Według zapowiedzi, w tym roku zarząd nie przewiduje zmiany polityki w tym zakresie.

Na obecnym etapie spółka nie przewiduje wypłaty dywidendy. W naszej ocenie, priorytetem jest wzrost wartości spółki poprzez przeznaczenie całości zysku na jej dalszy rozwój. – powiedział prezes zarządu ZM Henryk Kania.

>> Wskaźnik C/WK spółki to 2,57 przy średniej dla sektora 2,26. >> Zobacz jak zmieniły się pozostałe wskaźniki ZM Kania po wynikach za IV kwartał.

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

    - analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,
    - moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,
    - aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,
    - narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ (o kania)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa PayU tradingview Szukam-Inwestora.com

Polub stronę na Facebooku