Znamy już wyniki sprzedażowe za listopad liderów sektora modowego – CCC i LPP. Obie spółki zanotowały wzrost przychodów, ale mocniejszą dynamikę uzyskał dystrybutor obuwia. Skonsolidowane przychody CCC wzrosły w ujęciu r/r o 12,5 proc. do 203,3 mln zł. W segmencie detalicznym sprzedaż podskoczyła o 11,5 proc. do 197,6 mln zł. Narastająco po jedenastu miesiącach przychody są wyższe o 21,5 proc.
Eksperci z Raiffeisen Brokers doceniają listopadowy wzrost sprzedaży CCC, ale z drugiej strony zwracają uwagę na wzrost sieci, który kształtuje się w okolicach 20 proc. r/r i wskazują, iż zwyżka przychodów na poziomie 12,5 proc. oznacza, że sprzedaż w sklepach porównywalnych była ujemna.
– Dynamika sprzedaży na poziomie 12,5 proc. r/r jest niższa od wzrostu powierzchni sprzedaży na poziomie blisko 20 proc., w wyniku czego sprzedaż na powierzchni porównywalnej (LFL) ma dynamikę ujemną. Grupa ogłaszając wyniki za trzeci kwartał br. mówiła, iż nie będzie przeprowadzała agresywnych akcji wyprzedażowych i zamierza bronić marży brutto ze sprzedaży. Ewentualne pogorszenie sentymentu wobec spółki byłoby okazją dla inwestorów przekonanych do strategii spółki realizowanej poprzez ekspansję na rynki zagraniczne (aktualnie nowe rynki to Niemcy, Austria, Turcja, Chorwacja i Słowenia). – komentuje Sobiesław Kozłowski z Raiffeisen Brokers.
Źródło: Raiffeisen Brokers
W LPP listopadowe przychody wzrosły o 9 proc. do 381 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 59 proc. i była o 2 p.p. niższa do marży zrealizowanej rok wcześniej. Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-listopad 2014 r. wyniosła około 4.208 mln zł (+17 proc. r/r).
– 9-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, podczas gdy powierzchnia handlowa na koniec 3Q br. wzrosła o 33 proc. implikuje spadek sprzedaży na powierzchni porównywalnej (LFL). Spadek marży brutto ze sprzedaży o 2 p.p. r/r jest zauważalnym symptomem sugerującym próbę zwiększenia przychodów poprzez obniżenie cen. Kluczowym miesiącem dla wyników rocznych i kwartalnych jest grudzień. – dodaje Sobiesław Kozłowski.

Źródło: Raiffeisen Brokers
>> Interesujesz się sytuacją fundamentalną LPP po wynikach za ostatni kwartał? >> Zobacz analizę raportu za III kwartał 2014 r. przygotowaną przez naszego analityka
We wtorek notowania CCC i LPP po zielonym otwarciu spadły pod kreskę. Od początku roku akcje pierwszej ze spółek zyskały 26 proc., a drugiej są na symbolicznym plusie.