
Fot. spółka
Zysk operacyjny wyniósł 1 383,05 mln zł wobec 1 220,9 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 2 741,32 mln zł wobec 2 334,96 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 19 805,85 mln zł w 2023 r. wobec 16 003,43 mln zł rok wcześniej.
Żabka planuje ekspansję w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej
Spółka chce rozwijać q-commerce i internetowy supermarket.
– Chcemy nadal przyciągać nowych klientów i zwiększać częstotliwość zakupów w naszej sieci. W tym celu realizujemy szereg różnorodnych inicjatyw, takich jak optymalizowanie układu sklepów, wprowadzanie nowych atrakcyjnych usług i formatów czy działania skoncentrowane na strategicznych kategoriach asortymentu (głównie produktach Quick Meal Solutions) – poinformowała spółka.
– Co więcej, wraz z nabyciem firmy DRIM Daniel rozpoczynamy nowy, ekscytujący etap ekspansji naszej działalności poza granice Polski. Zamierzamy objąć naszym ekosystemem wygodnych rozwiązań klientów w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, zaczynając od Rumunii – dodano.
Żabka podała, że cyfrowe kanały sprzedaży planuje rozwijać poprzez zwiększanie zasięgu usług q-commerce oraz internetowego supermarketu (Żabka Jush! i Delio).
– Będziemy również pracować nad dalszą optymalizacją oferty cateringu dietetycznego (za pośrednictwem Maczfit i Dietly) i zdobywaniem nowych klientów zainteresowanych tego typu rozwiązaniami – napisano.
W skład Grupy Żabka wchodzą: Żabka Polska (odpowiada za działalność detaliczną m.in. zarządzanie siecią sklepów typu convenience i ogólnopolską siecią logistyczną Grupy), Żabka Future (odpowiada za przyśpieszenie tworzenia cyfrowego ekosystemu convenience z synergiami pomiędzy jego częściami oraz zapewnienie optymalnej technologii do wielokierunkowego rozwoju Grupy) i Żabka International (odpowiada za realizację ekspansji zagranicznej), firma Maczfit (rynek cateringu dietetycznego) oraz Dietly.pl (platforma e-commerce).