
(Fot. spółka)
Zysk operacyjny Maxcomu za 2017 r. skurczył się o 31 proc. do 11,63 mln zł. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów sięgnęły 111,55 mln zł w 2017 r. wobec 109,22 mln zł rok wcześniej.
– Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży w 2017 roku, pomimo negatywnych trendów rynkowych. W minionym roku pierwszy raz od 10 lat sprzedaż smartfonów i telefonów spadła w Europie o 3,5 proc., a na świecie o 0,5 proc. Obserwowaliśmy też wzmożoną konkurencję, która wymagała od nas zwiększenia nakładów marketingowych – powiedział prezes Arkadiusz Wilusz, cytowany w komunikacie.
– Prognozy firm badawczych na kolejne lata są pozytywne, co powinno w połączeniu z rozszerzeniem oferty produktowej korzystnie wpłynąć na wyniki spółki w kolejnych kwartałach – dodał prezes.
W 2017 roku sprzedaż krajowa odpowiadała za około 70 proc. przychodów grupy, jednakże Maxcom mocno rozwija sprzedaż eksportową. Wartość sprzedaży zagranicznej wzrosła o 46 proc. do 33,4 mln zł w porównaniu do 2016 roku. Zarząd spodziewa się, że w związku z rozpoczynaniem działalności na kolejnych rynkach dynamika wzrostu sprzedaży zagranicznej będzie wyższa od krajowej również w kolejnych kwartałach.
Biorąc pod uwagę profil działalności Maxcom, wszystkie wskaźniki finansowe grupy znajdują się na bezpiecznym poziomie.
– Rok 2018 to czas kolejnych wyzwań dla spółki ale też rok ogromnych możliwości. Zakładam wzrost sprzedaży i zysków w porównaniu do 2017 roku, do czego obok działań sprzedażowych przyczyni się m.in. rozszerzenie asortymentu o nowe grupy produktowe czyli hulajnogi elektryczne, bransoletki i zegarki FitGo czy głośniki Bluetooth. Asortyment ten do sprzedaży wprowadziliśmy pod koniec 2017 roku i został dobrze przyjęty na rynku – wskazał Wilusz.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2017 r. wyniósł 9,19 mln zł wobec 12,3 mln zł zysku rok wcześniej. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Maxcomu
Maxcom ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach. Grupa działa pod dwiema markami – Maxcom oraz budżetową Maxton. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2017 r.