Wiadomości StockWatch.pl
AD.bx ad0c
RSS

Zysk netto Mercator Medical wzrósł w I półroczu o 25 proc. do ponad 7 mln zł

Opublikowano: 2016-08-25 12:42:16

Omawiane walory:

Mercator Medical, notowany na GPW międzynarodowy producent i dystrybutor rękawic medycznych, w okresie od stycznia do czerwca wypracował 128,5 mln zł przychodów, czyli o 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wynik EBITDA przekroczył 12,3 mln zł i był wyższy o blisko 17 proc. r/r. Spółka osiągnęła 7,2 mln zł zysku netto, czyli ponad 25 proc. więcej niż w pierwszym półroczu roku 2015. W samym drugim kwartale br. przychody wzrosły o 30 proc. r/r do 69,1 mln zł, zysk EBITDA o 16 proc. r/r do 6,3 mln zł, a zysk netto o 69 proc. r/r do 4,4 mln zł. Mercator Medical rozpoczyna wdrażanie zaktualizowanej w sierpniu strategii na lata 2016-2018, która ma na celu istotne zwiększenie skali działalności Grupy oraz wejście do grona średniej wielkości graczy na rynku rękawic medycznych w skali globalnej.

Informacja prasowa 25 sierpnia 2016 r.

Wyższe przychody spółka uzyskała zarówno w segmencie rękawic medycznych, jak i wyrobów z włókniny. Co istotne, sprzedaż wzrosła na szczególnie ważnych z punktu widzenia Spółki rynkach, takich jakich USA, Rosja, Polska, Węgry i Czechy. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż w pierwszym półroczu 2016 r. zwiększyła się o ponad 100 proc., do 16,9 mln zł.

– Wyniki finansowe Grupy Mercator Medical w pierwszym półroczu potwierdzają stały trend wzrostowy naszej organizacji. Nieustannie zwiększamy sprzedaż, utrzymując jednocześnie na wysokim poziomie osiągane marże. Obserwowany wzrost skali biznesu jest efektem realizacji strategicznego celu, jakim była zakończona w 2015 r. rozbudowa fabryki rękawic medycznych w Tajlandii – tłumaczy dr Wiesław Żyznowski, współzałożyciel, główny akcjonariusz i Prezes Zarządu Mercator Medical. – Wydatki na ochronę zdrowia rosną, a wraz z nimi popyt na rękawice medyczne. Niezależne raporty wskazują, że dynamika tego wzrostu w ujęciu globalnym wynosi ok. 6 proc. rocznie. Oznacza to, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek. Chcemy utrzymać to tempo w kolejnych latach – dodaje.

Mercator Medical zakupił zakład produkcyjny w Tajlandii w 2006 r. W roku 2013 spółka debiutowała na GPW i przeprowadziła emisję akcji pozyskując 29 mln zł. Środki zostały przeznaczone przede wszystkim na rozbudowę fabryki, w wyniku której moce produkcyjne wzrosły blisko dwukrotnie, do 1,2 mld sztuk rocznie. W całym 2015 r. Spółka wypracowała 226,6 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 34 proc. względem roku 2014.

– Z sukcesem zrealizowaliśmy obietnice, jakie złożyliśmy naszym akcjonariuszom. Mercator Medical rozwija się bardzo dynamicznie i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić w kolejnych latach. Tempo wzrostu stymulować ma dodatkowo realizacja naszych strategicznych planów – tłumaczy Wiesław Żyznowski.

W sierpniu 2016 r. spółka zaprezentowała strategię na lata 2016-2018. Opiera się ona na czterech filarach: budowie drugiej fabryki rękawic medycznych w Tajlandii (produkującej rękawice nitrylowe, które stają się najszybciej rosnącym segmentem w globalnym rynku jednorazowych rękawic medycznych), fabryki jednorazowych materiałów z włókniny w Polsce, silnej ekspansji na rynki Europy Zachodniej oraz umocnieniu pozycji na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Rosji.

W wyniku budowy drugiej fabryki w Tajlandii, moce produkcyjne Grupy mają wzrosnąć o ok. 150 proc., do 3 mld rękawic rocznie.

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

    - analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,
    - moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,
    - aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,
    - narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ (o mercator)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa PayU tradingview Szukam-Inwestora.com

Polub stronę na Facebooku