Informacja prasowa 25 sierpnia 2016 r.
Wyższe przychody spółka uzyskała zarówno w segmencie rękawic medycznych, jak i wyrobów z włókniny. Co istotne, sprzedaż wzrosła na szczególnie ważnych z punktu widzenia Spółki rynkach, takich jakich USA, Rosja, Polska, Węgry i Czechy. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż w pierwszym półroczu 2016 r. zwiększyła się o ponad 100 proc., do 16,9 mln zł.
– Wyniki finansowe Grupy Mercator Medical w pierwszym półroczu potwierdzają stały trend wzrostowy naszej organizacji. Nieustannie zwiększamy sprzedaż, utrzymując jednocześnie na wysokim poziomie osiągane marże. Obserwowany wzrost skali biznesu jest efektem realizacji strategicznego celu, jakim była zakończona w 2015 r. rozbudowa fabryki rękawic medycznych w Tajlandii – tłumaczy dr Wiesław Żyznowski, współzałożyciel, główny akcjonariusz i Prezes Zarządu Mercator Medical. – Wydatki na ochronę zdrowia rosną, a wraz z nimi popyt na rękawice medyczne. Niezależne raporty wskazują, że dynamika tego wzrostu w ujęciu globalnym wynosi ok. 6 proc. rocznie. Oznacza to, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek. Chcemy utrzymać to tempo w kolejnych latach – dodaje.
Mercator Medical zakupił zakład produkcyjny w Tajlandii w 2006 r. W roku 2013 spółka debiutowała na GPW i przeprowadziła emisję akcji pozyskując 29 mln zł. Środki zostały przeznaczone przede wszystkim na rozbudowę fabryki, w wyniku której moce produkcyjne wzrosły blisko dwukrotnie, do 1,2 mld sztuk rocznie. W całym 2015 r. Spółka wypracowała 226,6 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 34 proc. względem roku 2014.
– Z sukcesem zrealizowaliśmy obietnice, jakie złożyliśmy naszym akcjonariuszom. Mercator Medical rozwija się bardzo dynamicznie i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić w kolejnych latach. Tempo wzrostu stymulować ma dodatkowo realizacja naszych strategicznych planów – tłumaczy Wiesław Żyznowski.
W sierpniu 2016 r. spółka zaprezentowała strategię na lata 2016-2018. Opiera się ona na czterech filarach: budowie drugiej fabryki rękawic medycznych w Tajlandii (produkującej rękawice nitrylowe, które stają się najszybciej rosnącym segmentem w globalnym rynku jednorazowych rękawic medycznych), fabryki jednorazowych materiałów z włókniny w Polsce, silnej ekspansji na rynki Europy Zachodniej oraz umocnieniu pozycji na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Rosji.
W wyniku budowy drugiej fabryki w Tajlandii, moce produkcyjne Grupy mają wzrosnąć o ok. 150 proc., do 3 mld rękawic rocznie.