
11 bit studios dostało rekomendację z ponad 30-proc. przebitką
Maria Mickiewicz podniosła rekomendację dla 11 bit studios i wyceniła jeden walor na 840 zł. W poniedziałek na zamknięciu sesji za jeden walor studia płacono 631 zł.
11 bit studios jest świeżo po czerwcowym festiwalu dem na Steam. Gra The Alters przez cały czas trwania wydarzenia pozostawała w czołówce popularności. W ostatnich dniach w zależności od pory dnia zajmowała od 2 do 4 miejsca wg logarytmu Steam, praktycznie nie wypadając z TOP10. Podobnie wyglądało to w przypadku zestawienia gier najchętniej dodawanych do listy życzeń, natomiast pod względem przyrostów liczby obserwujących The Alter odnotował drugą pozycję spośród wszystkich gier uczestniczących w festiwalu dem.
Na ostatnich festiwalach zaledwie kilkunastu tytułom udawało się przekroczyć barierę 1 tys. graczy w peaku, co było uznawane za sukces. Oceniamy zatem osiągnięty wynik neutralnie, zgodnie z naszym podejściem do potencjału gry. Dla porównania Manor Lords w trakcie swojego pokazu dema zanotował peak w wysokości 13 tys. osób, co obrazuje jak duży przeskok można potem zanotować w momencie premiery (premierowy peak 173 tys.) oraz fakt, że festiwal dem ma na celu dopiero budowanie rozpoznawalności, a nie szacowanie bezpośrednich wyników sprzedażowych. Przypomnijmy też, że czas możliwy do spędzenia w grze w trakcie dema jest ograniczony, co nie sprzyja kumulacji graczy w peakach – komentuje Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Peak graczy wyniósł 1,155 tys., co pozwoliło zająć 18 miejsce, zaś średnia peaków to 895. Relatywnie niewielkie spadki maksymalnego zainteresowania umożliwiły zajmowanie często miejsca w drugiej piątce pod względem grywalności. Jak podkreśla Chrzanowski, jest to przyzwoity rezultat. Pozycja na wishlist w czasie trwania festiwalu poprawiła się o 17 miejsc (przeskok z 69 na 52), zaś przyrost obserwujących wyniósł 5,8 tys. czyli ok. 21 proc. w ciągu tygodnia.
– Skalę popularności The Alters odzwierciedlała wysoka pozycja gry w trakcie festiwalu w rankingu Trending Upcoming, który bierze pod uwagę szereg czynników, nie tylko peak. Ponadto dobrze wygląda kwestia wishlisty, awans o 17 miejsc na 52 pozycję, czy liczby obserwujących, która rosła bardzo dynamicznie, co pozwoliło zwiększyć to grono w ciągu tygodnia z dostępnym demem o 5,8 tys. osób, czyli o 21% względem stanu sprzed festiwalu. Oceniamy zatem, że udział w wydarzeniu został dobrze wykorzystany, a gra przyśpieszyła proces budowania swojej rozpoznawalności przed premierą – dodaje analityk Noble Securities.
11 bit studios działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk”. Prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego wydała m.in. „Moonlighter” i „Children of Morta”. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r.