
(Fot. screenshot/11 bit studios)
11 bit studios powiększa portfel wydawniczy, którego najważniejszymi pozycjami do tej pory były: Moonlighter (trafił do sprzedaży w 2018 roku) i Children of Morta (2019 r.).
– Sukcesy sprzedażowe i finansowe obu wymienionych tytułów zachęciły nas do agresywniejszych inwestycji na polu wydawniczym. Dlatego budżety kolejnych projektów, w tym już podpisanych przez Spółkę, będą daleko wyższe niż w przypadku Moonlightera czy Children of Morta. Na każdą z tych gier wyłożyliśmy po ok. 2-3 mln zł i bardzo szybko odzyskaliśmy zainwestowane pieniądze. W naszej ocenie potencjał komercyjny nowych tytułów jest istotnie większy – mówi Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios.
11 bit studios ma parafowane trzy umowy dotyczące wydania gier komputerowych tworzonych przez zewnętrzne studia deweloperskie. Za pierwszym projektem, z gatunku RPG, o roboczej nazwie Vitriol stoi studio Fool’s Theory (z Bielska-Białej), które na koncie ma m.in. bardzo dobrze przyjętą przez rynek grę Seven: The Days Long Gone.
– 11 bit studios znane jest z umiejętności odnajdywania niepowtarzalnego ducha w grach. Uważam, że „Vitriol” idealnie pasuje do tytułów, nad którymi nasz partner lubi pracować – mówi Jakub Rokosz, stojący na czele Fool’s Theory.
Drugi projekt realizuje hiszpańskie studio Digital Sun Games, czyli producent Moonlightera.
– 11 bit studios wykonało świetną robotę jako wydawca Moonlightera. Dlatego współpraca przy kolejnym tytule, opartym o całkowicie nowe IP, jest dla nas czymś zupełnie naturalnym – stwierdza Javier Gimenez, szef Digital Sun Games.
Nowa produkcja hiszpańskiego studia nosi nazwę roboczą Foxhole. 11 bit studios nie ujawnia szczegółów na temat trzeciego z projektów wydawniczych. Wiadomo jedynie, że za produkcję gry odpowiada zagraniczne studio deweloperskie.