
11 bit studios miało 3,56 mln zł zysku netto, 6,38 mln zł EBITDA w I kw 2021
Na wynik netto wpływ miała rezerwa utworzona w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2021-2025. Wyniosła 1,04 mln zł. Taka sama kwota będzie obniżała zyski kolejnych kwartałów, aż do IV kwartału 2025 roku włącznie.
Zysk netto spółki był o 75 proc. niższy niż w analogicznym okresie 2020, jednak wówczas na wyniki pozytywnie wpłynęła premiera dodatku do gry „Frostpunk”, „The Last Autumn”.
Wynik EBITDA w pierwszym kwartale obniżył się o 67 proc. rok do roku, do 6,4 mln zł. Średnia prognoz analityków wynosiła 8,1 mln zł.
Przychody spadły o 51 proc. do 12,8 mln zł. Były o 5,5 proc. wyższe od konsensusu. Spółka podała, że pozytywnie na przychody wpłynęła monetyzacja całego portfela gier oraz premiera „Frostpunka” w wersji na komputery Mac. Przychody ze sprzedaży gier zewnętrznych producentów (segment wydawniczy) odpowiadały za 27 proc. przychodów w I kw.
– Pierwsze miesiące bieżącego roku w 11 bit studios, mimo trwającej pandemii COVID-19, która nie ułatwiała zarządzania Spółką, przyniosły przyspieszenie prac nad nowymi produkcjami własnymi. – „Projekt 8” oraz projekty „Dolly” i „Eleanor” a także kolejne gry z wydawnictwa 11 bit publishing będą decydowały o wynikach 11 bit studios S.A. w kolejnych latach. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tempa prac nad większością z nich – podkreśla Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios.
Prezes zarządu 11 bit studios podkreśla, że tylko w I kwartale 2021 roku spółka wydała na inwestycje w nowe tytuły blisko 8 mln zł.
– Zakładamy, że w przyszłych okresach, w ślad za rosnącym zatrudnieniem, które już zbliża się do 180 osób a także planowanym powiększaniem portfela wydawniczego, wydatki inwestycyjne związane z nowymi grami będą nadal rosły co w przyszłości przełoży się pozytywnie na przychody i zyski 11 bit studios- oznajmia Marszał.
Kierowany przez niego podmiot stać na prowadzenie ambitnego programu rozwojowego bo na koniec marca 2021 roku łączna wartość należących do niego aktywów finansowych (gotówki na rachunkach bankowych plus bezpiecznych instrumentów finansowych), powiększona o należności handlowe, wynosiła już blisko 107,8 mln zł, czyli była wyższa niż kwartał wcześniej i równocześnie rekordowa w przeszło 11-letniej historii spółki.
11 bit studios działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych
gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: „Anomaly”, „This War of Mine”
i „Frostpunk”, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. 11 bit studios S.A. prowadzi też program
wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, w maju 2018 roku wydała grę „Moonlighter”
a jesienią 2019 roku grę „Children of Morta”. W 2020 roku Spółka miała 87,1 mln zł przychodów
ze sprzedaży i 37,4 mln zł zysku netto.